Pages

Wednesday, November 2, 2011

Kisah Duhai Hati...

Assalamualaikum..
salam semesia olls..
Hari ni rabu la.. cek dok ingat hr ni isnin lakkk... coz monday and tuesday i EL.. erti kata lain.. ct kecemasan.. ermm mmg agak cemas gak la..

Asal2nya.. cek nk El hr isnin coz nak menjejak nursery utk anak dara saya tu.. tapi dlm masa yg sama.. pada hri ahad mlm.. kami sekeluarga menerima berita yg kurang enak dan sangatlah medebarkan dan mencemaskan suasana... kak ipar n family eksiden di Slim River... standard soklan bila kita tau eksiden soklan pertama..
* eksdien ngn apa? - ngn lori.. lori tuh ntah angin apa ka melanda.. tiba2 dia melintang jalan dan keta yg dipandu abg ipar terpaksa merempuh juga lori tersebut dan terseret hingga ke penghadang pembahagi jalan..
* kereta jadi mcm mn? - total lost ok... MYVI .. pssttt myvi takda air bag... ermmmm..
* org ok ka?? - alhamdulillah dgn izin ALLAH.. depa semua ok.. cuma anak dia kepala bengkak, kak ipaq terkehel d leher dan dada sakit, abg ipar patah tulang rahang dada 2 dn lebam2 d beberapa tmpt lagi..
* ada kat mana skng depa ni semua?? - hospital slim river dlm proses nk transfer ke sunway medical centre...

moralnya... mmg mak mertua nk p tgk.. papa lan pun ckp.. dia nk p jugak.. nk tgk keadaan kakak dia.. so.. decide punya decide.. mlm tuh jugak kami semua bertolak ke kuala lumpur.. klu tak silap area 12.00am baru kami berangkat.. berhenti d beberapa tmpt.. dan sampai di sri damansara pkl 4.30 pagi.. rumah kak ipaq.. so rest2 dl coz tak tiduq langsung kerna teman papa lan drive.. pkl 10am baru p spital lawat depa semua.. fizikalnya.. alhamdulillah.. tuhan masih menyayangi dan masih mengizinkan kita melakukan ibadah d atas muka bumi ini.. bila terjadi mcm ni.. kita perlu ingat peluang yg tlh di beri.. dan gunakan sebaik mungkin... insyaALLAH..

habis melawat apa semua.. dan sesi temuramah.. pkl 4.00 kami semua bertolak balik ke penang semula.. cuaca pun mendung.. hujan jaaaa.. so perjalanan taklah laju mana.. sempat berhenti di restoran jejantas mkn sate kajang.. tolak p tolak mai.. rasanya sampai penang pkl 9 malam. Alhmadulillah selamat pergi dan selamat sampai...

ermm.. selasa tu terpaksa la EL lg coz tak dpt lagi nursery yg septtnya cari pada hr isnin tapi dh d tunda ke hari selasa.. bermula lah lagi 1 journey pada hr tu... dekat FB pun cek war2kan.. pencarian nursery... mula tu ingatkan senang.. tapi apabila dah hampir 4 jam cek dok merewang.. mula la perasaan tu macam2...

salah satunya.. macam ni la muka cek saat kritikal yg melanda dgn segala macam hal maupun karenah org... haishhhhh... cek gerammmmm... tapi mujur la kesabaran tuh masih kuat dan jitu dlm menempuh arus dan melwan segala permasalahan yg melanda... jenuh punya dok beristigfar... bukan apa.. bila dok main atas jalan ni campur ngn lapaq.. campur ngn aisya menangis lagi... blh jadi gila rasanyaaaaa.... klu jadi gila cmna erk??? hehehehe.... ngeeee... minta simpang laaa.. tuhan dh bg elok2 ni syukurrr... cuma kadang2 tuh biasalah.. d luar kawalan kita.. dn bile emosi menguasai.. mmg cacar marba la jawabnyaaa... bila dh jadi cmtu.. bnda utama yg perlu dan wajib kita ketahui adalah spt di bawah
.
.
.
V
V
V
V
V
.
.
.

InsyaALLAH.. bila kita ingat bnda ni.. semua akan jadi mudah dan senang.. dan setenang2nyaaa... dan bila saya berfikir tntg itu... di pengakhiran.. segala pencarian berakhir dengan kegembiraan jua... alhamdulillah.. we find d way.. hehehe.. Nama taska tu TASKA CAHAYA MATA.. aku p tempat tu siap survey semua situasi.. Nice.. aisya gurl sampai tercengang2 dia melangut merata.. dok nmpk semua colourful kot.. sambil mulut muncung2 tu.. hehehe.. mmg nice la tmpt dia.. ada playground kat luar.. inside pun ada mcm2... sudut membaca.. sudut menonton. sudut makan.. sudut mngaji.. ada loker utk semua anak2.. bgs2... yg utamanyaaaa cek tanya.. adakah nursery ni berdaftar?? hehe.. akak tuh siap tunjuk sijil lagi.. ok Well done!! senang klu ada apa2.. sbb depa ni semuanya berdaftar...
mudah2an aisya gurl selesa kat sana + ngn ramai kawan.. nnti riuh rendah la... hahaha.. aisya pun bulan ni dah 5 bulan.. iskh3... cepatnyaaa masa berlalu.. rasa mcm baru ja mai kerja lepas pantang.. ngeeee.. apa2pun cek nak cakap...


ok olls... ingat tu kata2 di atas ni yaaaa...
mudah2an la kita sama2...

Kisahnya duhai hati.. ada yg tersentap.. tersingung.. merana.. menangis.. kecewa.. terkilan... dan pengkakhiran... saya ketawa...
DUHAI HATI.. sy sgt2 menyayangi mu... sampai mati pun kamu sentiasa dlm jasad sy... sy mati.. kamu pun mati.. di mana ada saya.. di situ ada kamu..
WARNING utk semua d luar2 sanaaaaaa... dont play2 wit my HEART okeyyyy...
akan ku rejam kamuuuuu... hahahaha..






0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

Assalamualaikum..
salam semesia olls..
Hari ni rabu la.. cek dok ingat hr ni isnin lakkk... coz monday and tuesday i EL.. erti kata lain.. ct kecemasan.. ermm mmg agak cemas gak la..

Asal2nya.. cek nk El hr isnin coz nak menjejak nursery utk anak dara saya tu.. tapi dlm masa yg sama.. pada hri ahad mlm.. kami sekeluarga menerima berita yg kurang enak dan sangatlah medebarkan dan mencemaskan suasana... kak ipar n family eksiden di Slim River... standard soklan bila kita tau eksiden soklan pertama..
* eksdien ngn apa? - ngn lori.. lori tuh ntah angin apa ka melanda.. tiba2 dia melintang jalan dan keta yg dipandu abg ipar terpaksa merempuh juga lori tersebut dan terseret hingga ke penghadang pembahagi jalan..
* kereta jadi mcm mn? - total lost ok... MYVI .. pssttt myvi takda air bag... ermmmm..
* org ok ka?? - alhamdulillah dgn izin ALLAH.. depa semua ok.. cuma anak dia kepala bengkak, kak ipaq terkehel d leher dan dada sakit, abg ipar patah tulang rahang dada 2 dn lebam2 d beberapa tmpt lagi..
* ada kat mana skng depa ni semua?? - hospital slim river dlm proses nk transfer ke sunway medical centre...

moralnya... mmg mak mertua nk p tgk.. papa lan pun ckp.. dia nk p jugak.. nk tgk keadaan kakak dia.. so.. decide punya decide.. mlm tuh jugak kami semua bertolak ke kuala lumpur.. klu tak silap area 12.00am baru kami berangkat.. berhenti d beberapa tmpt.. dan sampai di sri damansara pkl 4.30 pagi.. rumah kak ipaq.. so rest2 dl coz tak tiduq langsung kerna teman papa lan drive.. pkl 10am baru p spital lawat depa semua.. fizikalnya.. alhamdulillah.. tuhan masih menyayangi dan masih mengizinkan kita melakukan ibadah d atas muka bumi ini.. bila terjadi mcm ni.. kita perlu ingat peluang yg tlh di beri.. dan gunakan sebaik mungkin... insyaALLAH..

habis melawat apa semua.. dan sesi temuramah.. pkl 4.00 kami semua bertolak balik ke penang semula.. cuaca pun mendung.. hujan jaaaa.. so perjalanan taklah laju mana.. sempat berhenti di restoran jejantas mkn sate kajang.. tolak p tolak mai.. rasanya sampai penang pkl 9 malam. Alhmadulillah selamat pergi dan selamat sampai...

ermm.. selasa tu terpaksa la EL lg coz tak dpt lagi nursery yg septtnya cari pada hr isnin tapi dh d tunda ke hari selasa.. bermula lah lagi 1 journey pada hr tu... dekat FB pun cek war2kan.. pencarian nursery... mula tu ingatkan senang.. tapi apabila dah hampir 4 jam cek dok merewang.. mula la perasaan tu macam2...

salah satunya.. macam ni la muka cek saat kritikal yg melanda dgn segala macam hal maupun karenah org... haishhhhh... cek gerammmmm... tapi mujur la kesabaran tuh masih kuat dan jitu dlm menempuh arus dan melwan segala permasalahan yg melanda... jenuh punya dok beristigfar... bukan apa.. bila dok main atas jalan ni campur ngn lapaq.. campur ngn aisya menangis lagi... blh jadi gila rasanyaaaaa.... klu jadi gila cmna erk??? hehehehe.... ngeeee... minta simpang laaa.. tuhan dh bg elok2 ni syukurrr... cuma kadang2 tuh biasalah.. d luar kawalan kita.. dn bile emosi menguasai.. mmg cacar marba la jawabnyaaa... bila dh jadi cmtu.. bnda utama yg perlu dan wajib kita ketahui adalah spt di bawah
.
.
.
V
V
V
V
V
.
.
.

InsyaALLAH.. bila kita ingat bnda ni.. semua akan jadi mudah dan senang.. dan setenang2nyaaa... dan bila saya berfikir tntg itu... di pengakhiran.. segala pencarian berakhir dengan kegembiraan jua... alhamdulillah.. we find d way.. hehehe.. Nama taska tu TASKA CAHAYA MATA.. aku p tempat tu siap survey semua situasi.. Nice.. aisya gurl sampai tercengang2 dia melangut merata.. dok nmpk semua colourful kot.. sambil mulut muncung2 tu.. hehehe.. mmg nice la tmpt dia.. ada playground kat luar.. inside pun ada mcm2... sudut membaca.. sudut menonton. sudut makan.. sudut mngaji.. ada loker utk semua anak2.. bgs2... yg utamanyaaaa cek tanya.. adakah nursery ni berdaftar?? hehe.. akak tuh siap tunjuk sijil lagi.. ok Well done!! senang klu ada apa2.. sbb depa ni semuanya berdaftar...
mudah2an aisya gurl selesa kat sana + ngn ramai kawan.. nnti riuh rendah la... hahaha.. aisya pun bulan ni dah 5 bulan.. iskh3... cepatnyaaa masa berlalu.. rasa mcm baru ja mai kerja lepas pantang.. ngeeee.. apa2pun cek nak cakap...


ok olls... ingat tu kata2 di atas ni yaaaa...
mudah2an la kita sama2...

Kisahnya duhai hati.. ada yg tersentap.. tersingung.. merana.. menangis.. kecewa.. terkilan... dan pengkakhiran... saya ketawa...
DUHAI HATI.. sy sgt2 menyayangi mu... sampai mati pun kamu sentiasa dlm jasad sy... sy mati.. kamu pun mati.. di mana ada saya.. di situ ada kamu..
WARNING utk semua d luar2 sanaaaaaa... dont play2 wit my HEART okeyyyy...
akan ku rejam kamuuuuu... hahahaha..






0 comments:

Post a Comment

said