Pages

Thursday, November 10, 2011

Belajar Untuk Menghargai..

ASSALAMUALAIKUM..

apa yg nk d ceritakan dekat sini.. memang tak tergambar akan kesedihan yang sedang melanda ibu2 di luar sana.. di saat anak yang masih kecil.. yang masih mengharapkan kasih dan sayang dari seorang ibu dan juga penyeri rumahtangga tiba2 d rentap. Awin diberikan 1 blog Doa Untuk Alanna oleh seorang rakan blogger merangkap rakan segala macam yang selalu berkongsi suka dan duka a.k.a. Ibu Adam Ismat. Memang dari kelmarin awin folow blog ni sampai la ke hari ni awin masih tak berhenti untuk membaca sambil menitiskan air mata... Ya Allah.. berat sungguh ujianmu terhadap hambamu ini.. Namun siapalah kita utk menidakkan setiap yang tertulis di Luh Mahfuz.. Setiap yang kita miliki hanya lah pinjaman semata2.. Beringatlah kita dan jagalah AMANAH yang diberikan hanya utk seketika itu... Nauzubillah..

Sehingga hari ini awin masih tertanya.. adakah aku sekuat dan setabah Ibu Alanna..?? Tika dan saat ini mula lah wajah Kesayangan Aisya Syafiyya bermain di fikiran awin.. Nauzubillah... Sedari kelmarin jugak hati awin meronta2 utk tak jemu2 menatap wajahnya.. akan ku beri kasih dan sayang ini hingga ke hujung nyawa.. akan ku pelajari anaku ini dengan ilmu2 agama agar ianya berguna pabila dewasa kelak.. meninggal segala larangannya.. mematuhi segala suruhannya.. agar ia dapat menjadi anak yang solehah serta berguna d dunia dan akhirat.. Tak dapat nk d gambarkan perasaan ibu2 yang kehilangan anak yang memang kita nantikan.. tapi lain pulak bagi ibu2 yang d akhir zaman ini.. apakah tidak sekelumit pun perasaan kasih dan syg pada bayi yang mereka campakkan d merata2?? bukan kah bayi sepatutnya kita campakkan belaian manja? ciuman mesra? kasih yg tiada tandingnya? dimanakah nilai2 demikian pada ibu2 itu?? Tak takutkah pada dosa dan azab yang akan menantimu itu? AllahuAkbar... sungguh hingga ke hari ini awin benar2 rasa insaf dan syukur apabila menjengah ke blog Alanna.. Setiap detik awin lalui sejak kelmarin hanya terbayangkan wajah kecil putih mulus Alanna.. terbayang akan detik2 akhirnya di BUMI ini... utk sekian kalinya awin tak lepas2 mengucapkan syukur kerna Anak2 awin d lahirkan cukup sempurna.. cukup istimewa di hati awin.. sedari itu jugak... hati awin tak sabar2 utk pulang supaya awin dapat tatap wajah kesayangan awin sepuas2nya... wajah yg hanya pinjaman utk awin di dunia ini.. Tiba masa seperti yang di janjikan ALLAH... jika IA mahukan kembali hakNYA... buat lah apa cara sekali pun.. DIA tetap pergi meninggalkan kita.. Jika bukan Dia.. yang pasti KITA akan meninggalkannya dulu..

Tapi.... awin tertanya pada diri sendiri... ADAKAH AWIN MAMPU UTK MELALUI HARI2 TANPA MEREKA DISISI?? Allahuakbar.... memang confirm awin akan jawab... AKU TAK BOLEHHH!! tapi siapa AKU utk melawan takdirNYA.. setiap pagi awin ke tempat kerja di temani anak2... pulang awin ditemani anak2... tidur awin ditemani anak2.. makan awin ditemani anak2.. cuti awin di temani anak2... jalan awin di temani anak2.. Tapi bila hidup awin tidak ditemani anak2??? apakah awin mampu?? Mungkin org akan cakap.. Suami ada.. Mak ada... Mungkin org yg tidak mempunyai anak takkan merasa perasaan seorang ibu.. ANAK ada tempatnya.. SUAMI ada tempatnya.. MAK ada tempatnya... Masing2 punya tempatnya tersendiri..

Hari2 anak mama ni jadi peneman utk mama... sambil mama bawa keta.. sambil mama membelai muka anak mama ni.. mama tak pernah jemu menatap kamu sayang.. setiap masalah yang melanda mama.. kamulah wajah penenang mama.. kamulah mampu membuat mama kembali senyum.. hidup mama diceriakan dengan warna2 indah dari anak3 mama.. M0ga Allah beri masa yang lama utk mama menatap anak3 mama hingga Mama tiada... Dan bila mama tiada.. DOA2 kamu yang mengiringi mama di sana..


Jauh d sudut hati ibu2 di luar sana utk menginginkan keburukan pada anak2 mereka.. awin percaya semua tu.. KUN FA YAKUN.. tapi apa yg blh awin katakan.. Dari DIA kita datang.. Kepada DIA juga kita kembali.



0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

ASSALAMUALAIKUM..

apa yg nk d ceritakan dekat sini.. memang tak tergambar akan kesedihan yang sedang melanda ibu2 di luar sana.. di saat anak yang masih kecil.. yang masih mengharapkan kasih dan sayang dari seorang ibu dan juga penyeri rumahtangga tiba2 d rentap. Awin diberikan 1 blog Doa Untuk Alanna oleh seorang rakan blogger merangkap rakan segala macam yang selalu berkongsi suka dan duka a.k.a. Ibu Adam Ismat. Memang dari kelmarin awin folow blog ni sampai la ke hari ni awin masih tak berhenti untuk membaca sambil menitiskan air mata... Ya Allah.. berat sungguh ujianmu terhadap hambamu ini.. Namun siapalah kita utk menidakkan setiap yang tertulis di Luh Mahfuz.. Setiap yang kita miliki hanya lah pinjaman semata2.. Beringatlah kita dan jagalah AMANAH yang diberikan hanya utk seketika itu... Nauzubillah..

Sehingga hari ini awin masih tertanya.. adakah aku sekuat dan setabah Ibu Alanna..?? Tika dan saat ini mula lah wajah Kesayangan Aisya Syafiyya bermain di fikiran awin.. Nauzubillah... Sedari kelmarin jugak hati awin meronta2 utk tak jemu2 menatap wajahnya.. akan ku beri kasih dan sayang ini hingga ke hujung nyawa.. akan ku pelajari anaku ini dengan ilmu2 agama agar ianya berguna pabila dewasa kelak.. meninggal segala larangannya.. mematuhi segala suruhannya.. agar ia dapat menjadi anak yang solehah serta berguna d dunia dan akhirat.. Tak dapat nk d gambarkan perasaan ibu2 yang kehilangan anak yang memang kita nantikan.. tapi lain pulak bagi ibu2 yang d akhir zaman ini.. apakah tidak sekelumit pun perasaan kasih dan syg pada bayi yang mereka campakkan d merata2?? bukan kah bayi sepatutnya kita campakkan belaian manja? ciuman mesra? kasih yg tiada tandingnya? dimanakah nilai2 demikian pada ibu2 itu?? Tak takutkah pada dosa dan azab yang akan menantimu itu? AllahuAkbar... sungguh hingga ke hari ini awin benar2 rasa insaf dan syukur apabila menjengah ke blog Alanna.. Setiap detik awin lalui sejak kelmarin hanya terbayangkan wajah kecil putih mulus Alanna.. terbayang akan detik2 akhirnya di BUMI ini... utk sekian kalinya awin tak lepas2 mengucapkan syukur kerna Anak2 awin d lahirkan cukup sempurna.. cukup istimewa di hati awin.. sedari itu jugak... hati awin tak sabar2 utk pulang supaya awin dapat tatap wajah kesayangan awin sepuas2nya... wajah yg hanya pinjaman utk awin di dunia ini.. Tiba masa seperti yang di janjikan ALLAH... jika IA mahukan kembali hakNYA... buat lah apa cara sekali pun.. DIA tetap pergi meninggalkan kita.. Jika bukan Dia.. yang pasti KITA akan meninggalkannya dulu..

Tapi.... awin tertanya pada diri sendiri... ADAKAH AWIN MAMPU UTK MELALUI HARI2 TANPA MEREKA DISISI?? Allahuakbar.... memang confirm awin akan jawab... AKU TAK BOLEHHH!! tapi siapa AKU utk melawan takdirNYA.. setiap pagi awin ke tempat kerja di temani anak2... pulang awin ditemani anak2... tidur awin ditemani anak2.. makan awin ditemani anak2.. cuti awin di temani anak2... jalan awin di temani anak2.. Tapi bila hidup awin tidak ditemani anak2??? apakah awin mampu?? Mungkin org akan cakap.. Suami ada.. Mak ada... Mungkin org yg tidak mempunyai anak takkan merasa perasaan seorang ibu.. ANAK ada tempatnya.. SUAMI ada tempatnya.. MAK ada tempatnya... Masing2 punya tempatnya tersendiri..

Hari2 anak mama ni jadi peneman utk mama... sambil mama bawa keta.. sambil mama membelai muka anak mama ni.. mama tak pernah jemu menatap kamu sayang.. setiap masalah yang melanda mama.. kamulah wajah penenang mama.. kamulah mampu membuat mama kembali senyum.. hidup mama diceriakan dengan warna2 indah dari anak3 mama.. M0ga Allah beri masa yang lama utk mama menatap anak3 mama hingga Mama tiada... Dan bila mama tiada.. DOA2 kamu yang mengiringi mama di sana..


Jauh d sudut hati ibu2 di luar sana utk menginginkan keburukan pada anak2 mereka.. awin percaya semua tu.. KUN FA YAKUN.. tapi apa yg blh awin katakan.. Dari DIA kita datang.. Kepada DIA juga kita kembali.



0 comments:

Post a Comment

said