Pages

Tuesday, November 30, 2010

Dunia Baru...




Assalamualaikum dan selamat pagi eberybody...
lama betul tak n3 benda alah nie... ermmm... kenapa erk? malaskah aku? bz kah aku? hehehe... tuh smua alasan.. walhal ngadap fb blh lak lelama... so moralnya.. MALAS!!!
kenapa aku MALAS???? huh... ni lah jawapan yg aku akan berikan kat n3 kali nie..
tapi apa pun thankful!

kejadian ni kira2 bulan september... ermmm around 28 cmtuh.. kenapa erk?? ermm.. kenapa aku masih tak dtg bulan??? spttnya 21.. huh.. adakah aku??? hehehe... utk aku yakinkan lagi.. aku pun buatla ujian sendiri kat rumah masa tuh.. antara yakin ngn tak jer..
semua perasaan ada masa tuh... sbb??? takut2 klu (-)... ermmm... tunggu punya tunggu... ermmm sekali jawapan dia kawan2 smua... mcm kat bawah ni haaaa.... hhehe... alhamdulillah... aku d beri rezeki yang tak terhingga..


2 line tanda apa u olls??? hehehe (+) lorh... gembira sgt... tiba2 rasa mcm nk senyum ja.. aku berdoa la mudah2 an aku dpt bb gurl kali nie.... ermmm.. tapi itu smua keinginan masing2... yg selebihnya.. DIA yang tentukan segalanya.. apa2 pun aku berharap sgt agar aku dan BB dalam keadaan yg cukup sihat dan sempurna. Amin!
Ni la punca aku jadi malas... ermm.. masa usia kandungan aku 4 minggu..
aku langsung tiada alah apa2... petanda skit pun takda... syukur sgt...
ermmm.. tapi tu la.. rupa2nya... masuk ja minggu ke5... aku dah mula rasa
jiwa bergelora.. lapar 24jam.. tapi takda selera nk mkn.. memang tak bermaya sngat... huh..
kenapa lah seteruk nie... aku pun jadi rimas dah nie..
tapi e2lah pengorbanan seorang ibu... memang tak ternilai harganya...
terasa macam lambat ja waktu berlalu tika ni... sbb??
sbb aku dah tak mampu nk tempuh waktu2 aku sangat 10sion..
yg jadi mangsa aku.. semestinya hubby aku.. tapi dia pun actually tak leh rasa apa yg aku rasa
di dalam ni.. yg dia mampu... tengok jer la.

kuar makan skng ni pun dah malas.. MASAK??? uh... lagi la malas... tak larat oke.... bukan saja atau apa.. pls la memahami jiwaku yg bergelora nie...
tapi syukur sgt2.. hubby sentiasa ok... dia tak kisah klu tak masak.. blh tapau jaaa.. ermm.
tapi sampai bila erk? tunggu la sampai jiwa dah tak bergelora lagi...
saat tuh bila??? waaaaaaaaaaaa... aku rasa lamanyaaaaa

bila kita dh start preggy ni... pala otak mula la.. nk cari bahan mcm2 utk jadikan rujukan..
hehehe... tangan ni pun mcm2 la search...
sekali terkeluar benda alah nie...


u olls tau??? hehehe... setelah d rujuk... org kata ni calendar chine purba.. (ye ke?) entah ler... belasah jer la.. jgn percaya ok... sekadar teliti ok.. takut2 nnti frust menongeng lakkk.. hehehe
setelah d ushar dan d kaji... umur ngn bulan yg aku plan utk bb... ermmm.. BB GURL
u ollsss..
tapi blh tgk jer la.. selebihnya kuasa tuhan... insyaALLAH... doa2kan lah ok..
sapa tak nak yg tebraik kan.. of corse la nak....
tapi kita hanya merancang.. tapi yg menentukan.. hanya DIA..
klu btl.. mesti syok kan... sebab??? hahaha.. aku jer tau..

skng ni pagi waktu yg paling aku tak suka bila kena bangun seawal pagi dan kena g kerja!!!!
malasssss ok!!! huh.. tak tau la nk kata apa... klu g kerja... rupa aku mcm kat bawah nie lah...
sama sebiji mcm tuh...


tapi aku pakai tudung la ok... huhu...sama la mcm mn aku kat opis.. muka ni jgn ckp la..
nk senyum pun malas.. jgn sapa2 cari pasai ok.. ada yg kena pulak..
sbb mood aku yg k.o nie..
ermmm... org ckp sampai minggu ke 16 atau 12 baru ok. wat??? 16?? means bulan 1 2011????
OMG!!! lama lagiiiiii... sabar.. sabar.. sabar ok...
ermmm... blh tak nk ambik cuti rest kat rumah? tapi cuti dah takda?
cmna tuh? blh ka? tak bergaji la jawabnyeeee...
sanggup???? kesah???
oh.. aku kesah ok!! nnti nk beli guna apa? nk byr guna apa? nk mkn guna apa?
bkn anak org kaya raya yg blh duduk goyang kaki...


sekarang ni aku dah masuk minggu ke 10.. maknanya 2 bulan 2 minggu...
ermmm... cepat ke lambat erk? aku rasa mcm lambat jer..
org sekililing kata cepat.. aku yg tanggung conform2 la aku rasa lmbt..
diaorg tgk jerrrr.. mesti la kata cepat... kan..kan..kan.. dah tuh jiwa sensitif lak tuh..
pantang hubby ckp lebih kurang.. mula la air mata ni nk nitis ja... ermmm..
sedisssss... tak sanggup2...
nk pesan kat mr hubby... lain kali ckp kena lembut2 ok... hehehe (blh ke??)


mcm kiut lak tgk gambar bb nie... usia dia skrg 10 minggu.. so bb aku besar ni la skng.. lbh kurang 4cm kot... tomeiii kan.. ermm.. mcm mn la rupanya nnti..
sabar..sabar...
nnti kuar jadilah anak yg soleh/solehah utk mama n papa ok...








My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...




Assalamualaikum dan selamat pagi eberybody...
lama betul tak n3 benda alah nie... ermmm... kenapa erk? malaskah aku? bz kah aku? hehehe... tuh smua alasan.. walhal ngadap fb blh lak lelama... so moralnya.. MALAS!!!
kenapa aku MALAS???? huh... ni lah jawapan yg aku akan berikan kat n3 kali nie..
tapi apa pun thankful!

kejadian ni kira2 bulan september... ermmm around 28 cmtuh.. kenapa erk?? ermm.. kenapa aku masih tak dtg bulan??? spttnya 21.. huh.. adakah aku??? hehehe... utk aku yakinkan lagi.. aku pun buatla ujian sendiri kat rumah masa tuh.. antara yakin ngn tak jer..
semua perasaan ada masa tuh... sbb??? takut2 klu (-)... ermmm... tunggu punya tunggu... ermmm sekali jawapan dia kawan2 smua... mcm kat bawah ni haaaa.... hhehe... alhamdulillah... aku d beri rezeki yang tak terhingga..


2 line tanda apa u olls??? hehehe (+) lorh... gembira sgt... tiba2 rasa mcm nk senyum ja.. aku berdoa la mudah2 an aku dpt bb gurl kali nie.... ermmm.. tapi itu smua keinginan masing2... yg selebihnya.. DIA yang tentukan segalanya.. apa2 pun aku berharap sgt agar aku dan BB dalam keadaan yg cukup sihat dan sempurna. Amin!
Ni la punca aku jadi malas... ermm.. masa usia kandungan aku 4 minggu..
aku langsung tiada alah apa2... petanda skit pun takda... syukur sgt...
ermmm.. tapi tu la.. rupa2nya... masuk ja minggu ke5... aku dah mula rasa
jiwa bergelora.. lapar 24jam.. tapi takda selera nk mkn.. memang tak bermaya sngat... huh..
kenapa lah seteruk nie... aku pun jadi rimas dah nie..
tapi e2lah pengorbanan seorang ibu... memang tak ternilai harganya...
terasa macam lambat ja waktu berlalu tika ni... sbb??
sbb aku dah tak mampu nk tempuh waktu2 aku sangat 10sion..
yg jadi mangsa aku.. semestinya hubby aku.. tapi dia pun actually tak leh rasa apa yg aku rasa
di dalam ni.. yg dia mampu... tengok jer la.

kuar makan skng ni pun dah malas.. MASAK??? uh... lagi la malas... tak larat oke.... bukan saja atau apa.. pls la memahami jiwaku yg bergelora nie...
tapi syukur sgt2.. hubby sentiasa ok... dia tak kisah klu tak masak.. blh tapau jaaa.. ermm.
tapi sampai bila erk? tunggu la sampai jiwa dah tak bergelora lagi...
saat tuh bila??? waaaaaaaaaaaa... aku rasa lamanyaaaaa

bila kita dh start preggy ni... pala otak mula la.. nk cari bahan mcm2 utk jadikan rujukan..
hehehe... tangan ni pun mcm2 la search...
sekali terkeluar benda alah nie...


u olls tau??? hehehe... setelah d rujuk... org kata ni calendar chine purba.. (ye ke?) entah ler... belasah jer la.. jgn percaya ok... sekadar teliti ok.. takut2 nnti frust menongeng lakkk.. hehehe
setelah d ushar dan d kaji... umur ngn bulan yg aku plan utk bb... ermmm.. BB GURL
u ollsss..
tapi blh tgk jer la.. selebihnya kuasa tuhan... insyaALLAH... doa2kan lah ok..
sapa tak nak yg tebraik kan.. of corse la nak....
tapi kita hanya merancang.. tapi yg menentukan.. hanya DIA..
klu btl.. mesti syok kan... sebab??? hahaha.. aku jer tau..

skng ni pagi waktu yg paling aku tak suka bila kena bangun seawal pagi dan kena g kerja!!!!
malasssss ok!!! huh.. tak tau la nk kata apa... klu g kerja... rupa aku mcm kat bawah nie lah...
sama sebiji mcm tuh...


tapi aku pakai tudung la ok... huhu...sama la mcm mn aku kat opis.. muka ni jgn ckp la..
nk senyum pun malas.. jgn sapa2 cari pasai ok.. ada yg kena pulak..
sbb mood aku yg k.o nie..
ermmm... org ckp sampai minggu ke 16 atau 12 baru ok. wat??? 16?? means bulan 1 2011????
OMG!!! lama lagiiiiii... sabar.. sabar.. sabar ok...
ermmm... blh tak nk ambik cuti rest kat rumah? tapi cuti dah takda?
cmna tuh? blh ka? tak bergaji la jawabnyeeee...
sanggup???? kesah???
oh.. aku kesah ok!! nnti nk beli guna apa? nk byr guna apa? nk mkn guna apa?
bkn anak org kaya raya yg blh duduk goyang kaki...


sekarang ni aku dah masuk minggu ke 10.. maknanya 2 bulan 2 minggu...
ermmm... cepat ke lambat erk? aku rasa mcm lambat jer..
org sekililing kata cepat.. aku yg tanggung conform2 la aku rasa lmbt..
diaorg tgk jerrrr.. mesti la kata cepat... kan..kan..kan.. dah tuh jiwa sensitif lak tuh..
pantang hubby ckp lebih kurang.. mula la air mata ni nk nitis ja... ermmm..
sedisssss... tak sanggup2...
nk pesan kat mr hubby... lain kali ckp kena lembut2 ok... hehehe (blh ke??)


mcm kiut lak tgk gambar bb nie... usia dia skrg 10 minggu.. so bb aku besar ni la skng.. lbh kurang 4cm kot... tomeiii kan.. ermm.. mcm mn la rupanya nnti..
sabar..sabar...
nnti kuar jadilah anak yg soleh/solehah utk mama n papa ok...