Pages

Thursday, January 10, 2013

:: 1001 kisah 2012 ::


ASSALAMUALAIKUM..

lama tak mai sapu sawang tmpt ni.... berhabuk sakan niiii... jom kita sapu apa yang patut kasi ceria balik ini tempat... mcm mn nk mula erkkk...

pada yang selalu menjengah.. awin dah pun selamat melahirkan prince charming pada 20/11/2012 pada jam 9.57 pagi dengan nama yang indah di beri AISY KHILFI BT. ROSLAN seberat 2.7kg. Alhamdulillah hari ni genap 52hr.. sangat cepat masa berlalu... dulu menghitung waktu kelahiran.. skng dah hitung waktu habis pantang... lepas ni hitung nk masuk kerja.. seterusnya hitung perkembangan bb plak... kan..kan... lumrah kehidupan yang hakiki.. tapi awin bersyukur kerana dimurahkan rezeki utk menambah umatnya di muka bumi ini. secara tak langsung penyeri dan pelengkap buat kami suami isteri. Anak adalah segalanya... kadang2 bila kita ada masalah tempat kerja... anak la penawarnya... bila kita mula merajuk antara satu sama lain atau terasa hati dgn pasangan... anak la penawarnya.. betul tak? apa saja yang kita buat pasti ank utamanya... marah la macam mn sekalipun seorang ibu itu terhadap anaknya... tetap sabar kan... bila di pandang.. di amati wajah anak itu... jauh di sudut hati nk meninggalknnya... alahaiiiii anakk.. sangat unik perkataan ANAK untuk seorang ibu.
ok.. jom kita cerita detik dan saat melahirkan my lil KING!!

Awin admit spital pada 19/11/2012 pada sblh tghr nya,... mcm biasa.. amatlah tension klu dok spital sbb tk leh layan citer adam dan hawa... hahahahaha... seawal pagi awin dah get ready!! dlm hati sangat tidak sabar sbb nk tatap muka kesayangan awin. pagi2 lagi dh buat call kat en hubs... dan seawal 7.30am hubs dah terjegat kat spital... dia pun semangat rupanya.. hhehehe... dok ingat blh la tatap wajah lil KING seawal pagi,... ermmm... asik delay jaaaa... takpa2 sabaq... tepat jam 9.57am lahirlah seorang putera buat mama dan papa merangkap adik kepada AISYA SYAFIYYA.. jadilah kamu seorang kakak sekarang.. Lil KING yang diberi nama AISY KHILFI BT. ROSLAN. seberat 2.7kg panjang 53cm. sangat halus mulus orgnya... putih bersih... dapat cium pertama kalinya membuatkan awin rasa dunia ni cek yang punyaaa... selesai sudah penantian ku selama ini.. Alhamdulillah.. Terima kasih Ya Allah kerana kau melindungi anak ini sedari dia di dalam kandungan ku.. Cukup sifatnya... sihat sempurna dia. Pada yang tak tahu.. 4 bulan kandungan awin.. baru awin dapat tau kata awin mengandung rupanya.. tu pun selepas ada rasa kick... bayangkan 4 bulan awin langsung tidak jaga pemakanan... tidak menjaga kesihatan... yang bestnya.. awin siap main netball lagi.. bersukan macam2 lagi.. lari ni jgn cakap la.. mkn ntah apa2.. air gas pun hentam ikut dan.. bila dpt tau kata mengandung dah usia lbh kurang 17 minggu... awin pulak bukan jenis yang perut besaq... 17minggu pun perut tak nmpk buncit.. heran sungguh... dan sekali lagi.. terima kasih Ya Allah.. kau sangat melindungi anak ini sehingga saat dia dilahirkan..

Nak imbau 2012 ni jenuh la,.. klu nk update bab jalan lagi jenuh.. dah mcm2 tempat kami p.. latest.. kami p melaka, nilai dan KL... baru balik.. letih.. tp seronok.. alhamdulillah.. Aisy sangat mudah.. lebih mudah dari kakak... mama harap aisy dah besar pun mcm tu ya sayang...
jom senarai JJCM tahun 2012 :
- PERLIS
- KEDAH (TANJUNG DAWAI, PANTAI MERDEKA)
-CAMERON HIGHLANDS
- DANOK, THAILAND
- TELUK SENANGIN, LUMUT
- MELAKA
- NEGERI SEMBILAN
- KL

Rasanya KL paling bnyk p kot... tahun 2013 ni taget nk p kelantan, terengganu antara dlm senarai kami. InsyaALLAH klu tuhan izinkan.. maka sampai la kami.

Tahun 2012 juga memberi kenangan pahit buat kami sekeluarga bila Abah pergi buat selama-lamanya.... Umpama tak percaya.. terasa macam abah masih ada lagi di dunia, tapi hakikatnya.. abah tak lagi bersama kami semua... :( Semoga abah terus tenang di sana...

Awin harap tahun 2013 ni akan memberi kebahagiaan yang lagi bermakna utk kami suami isteri... harap dapat baiki segala kelemahan awin.. dapat jadi isteri yang selalu didambakan.. mama yang sentiasa anak2 rindui... anak yang selalu menyenangkan utk mamanya... i luv my life.. dan semoga awin terus berubah menjadi lebih baik dari segi agamanya.. moga awin tak terus lalai... En hubs didiklah saya sebaik mungkin... dan saya akan cuba meringankan bahu awk utk terus menangung dosa2 saya... Jadikanlah rumahtangga kita saling memerlukan antara satu sama lain... Ingin saya jadi sahabatmu.. agar dapat kongsi segala cerita suka dukamu.. dan... terima kasih utk tahun2 yang telah awk berikan utk saya... Untuk cari yang sempurna bknlah yang terbaik.. tapi utk jadi sempurna mungkin itu lebih baik.. Maafkan segala kesalahan saya terhadap awk... Bukan niat menyingungkanmu tapi mungkin mahu mencari yang terbaik utk kita.. I Luv u very much huby!! Apa jua keadaan saya mohon agar Tuhan tetapkan hati saya utk terus bersama awk... Walau mcm mn terluka sekalipun.. saya yakin.. awk yang terbaik utk saya... :)

Alamak,... tetiba romantis la plak... hehehe..
ni namanya bicara hati...

apa lagi 2012 yang blh disemat erk??? ermm..ermm..erm... ntahhh...

ok la... good bye.. salam..





My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...


ASSALAMUALAIKUM..

lama tak mai sapu sawang tmpt ni.... berhabuk sakan niiii... jom kita sapu apa yang patut kasi ceria balik ini tempat... mcm mn nk mula erkkk...

pada yang selalu menjengah.. awin dah pun selamat melahirkan prince charming pada 20/11/2012 pada jam 9.57 pagi dengan nama yang indah di beri AISY KHILFI BT. ROSLAN seberat 2.7kg. Alhamdulillah hari ni genap 52hr.. sangat cepat masa berlalu... dulu menghitung waktu kelahiran.. skng dah hitung waktu habis pantang... lepas ni hitung nk masuk kerja.. seterusnya hitung perkembangan bb plak... kan..kan... lumrah kehidupan yang hakiki.. tapi awin bersyukur kerana dimurahkan rezeki utk menambah umatnya di muka bumi ini. secara tak langsung penyeri dan pelengkap buat kami suami isteri. Anak adalah segalanya... kadang2 bila kita ada masalah tempat kerja... anak la penawarnya... bila kita mula merajuk antara satu sama lain atau terasa hati dgn pasangan... anak la penawarnya.. betul tak? apa saja yang kita buat pasti ank utamanya... marah la macam mn sekalipun seorang ibu itu terhadap anaknya... tetap sabar kan... bila di pandang.. di amati wajah anak itu... jauh di sudut hati nk meninggalknnya... alahaiiiii anakk.. sangat unik perkataan ANAK untuk seorang ibu.
ok.. jom kita cerita detik dan saat melahirkan my lil KING!!

Awin admit spital pada 19/11/2012 pada sblh tghr nya,... mcm biasa.. amatlah tension klu dok spital sbb tk leh layan citer adam dan hawa... hahahahaha... seawal pagi awin dah get ready!! dlm hati sangat tidak sabar sbb nk tatap muka kesayangan awin. pagi2 lagi dh buat call kat en hubs... dan seawal 7.30am hubs dah terjegat kat spital... dia pun semangat rupanya.. hhehehe... dok ingat blh la tatap wajah lil KING seawal pagi,... ermmm... asik delay jaaaa... takpa2 sabaq... tepat jam 9.57am lahirlah seorang putera buat mama dan papa merangkap adik kepada AISYA SYAFIYYA.. jadilah kamu seorang kakak sekarang.. Lil KING yang diberi nama AISY KHILFI BT. ROSLAN. seberat 2.7kg panjang 53cm. sangat halus mulus orgnya... putih bersih... dapat cium pertama kalinya membuatkan awin rasa dunia ni cek yang punyaaa... selesai sudah penantian ku selama ini.. Alhamdulillah.. Terima kasih Ya Allah kerana kau melindungi anak ini sedari dia di dalam kandungan ku.. Cukup sifatnya... sihat sempurna dia. Pada yang tak tahu.. 4 bulan kandungan awin.. baru awin dapat tau kata awin mengandung rupanya.. tu pun selepas ada rasa kick... bayangkan 4 bulan awin langsung tidak jaga pemakanan... tidak menjaga kesihatan... yang bestnya.. awin siap main netball lagi.. bersukan macam2 lagi.. lari ni jgn cakap la.. mkn ntah apa2.. air gas pun hentam ikut dan.. bila dpt tau kata mengandung dah usia lbh kurang 17 minggu... awin pulak bukan jenis yang perut besaq... 17minggu pun perut tak nmpk buncit.. heran sungguh... dan sekali lagi.. terima kasih Ya Allah.. kau sangat melindungi anak ini sehingga saat dia dilahirkan..

Nak imbau 2012 ni jenuh la,.. klu nk update bab jalan lagi jenuh.. dah mcm2 tempat kami p.. latest.. kami p melaka, nilai dan KL... baru balik.. letih.. tp seronok.. alhamdulillah.. Aisy sangat mudah.. lebih mudah dari kakak... mama harap aisy dah besar pun mcm tu ya sayang...
jom senarai JJCM tahun 2012 :
- PERLIS
- KEDAH (TANJUNG DAWAI, PANTAI MERDEKA)
-CAMERON HIGHLANDS
- DANOK, THAILAND
- TELUK SENANGIN, LUMUT
- MELAKA
- NEGERI SEMBILAN
- KL

Rasanya KL paling bnyk p kot... tahun 2013 ni taget nk p kelantan, terengganu antara dlm senarai kami. InsyaALLAH klu tuhan izinkan.. maka sampai la kami.

Tahun 2012 juga memberi kenangan pahit buat kami sekeluarga bila Abah pergi buat selama-lamanya.... Umpama tak percaya.. terasa macam abah masih ada lagi di dunia, tapi hakikatnya.. abah tak lagi bersama kami semua... :( Semoga abah terus tenang di sana...

Awin harap tahun 2013 ni akan memberi kebahagiaan yang lagi bermakna utk kami suami isteri... harap dapat baiki segala kelemahan awin.. dapat jadi isteri yang selalu didambakan.. mama yang sentiasa anak2 rindui... anak yang selalu menyenangkan utk mamanya... i luv my life.. dan semoga awin terus berubah menjadi lebih baik dari segi agamanya.. moga awin tak terus lalai... En hubs didiklah saya sebaik mungkin... dan saya akan cuba meringankan bahu awk utk terus menangung dosa2 saya... Jadikanlah rumahtangga kita saling memerlukan antara satu sama lain... Ingin saya jadi sahabatmu.. agar dapat kongsi segala cerita suka dukamu.. dan... terima kasih utk tahun2 yang telah awk berikan utk saya... Untuk cari yang sempurna bknlah yang terbaik.. tapi utk jadi sempurna mungkin itu lebih baik.. Maafkan segala kesalahan saya terhadap awk... Bukan niat menyingungkanmu tapi mungkin mahu mencari yang terbaik utk kita.. I Luv u very much huby!! Apa jua keadaan saya mohon agar Tuhan tetapkan hati saya utk terus bersama awk... Walau mcm mn terluka sekalipun.. saya yakin.. awk yang terbaik utk saya... :)

Alamak,... tetiba romantis la plak... hehehe..
ni namanya bicara hati...

apa lagi 2012 yang blh disemat erk??? ermm..ermm..erm... ntahhh...

ok la... good bye.. salam..