Pages

Thursday, August 1, 2013

Cheesekut.... walllaaaaa..



ASSALAMUALAIKUM..

Ni n3 basi jugak... buat sebelum posa kot... ehhh tak2.. during posa.. hehehe.... tgk ramai sgt dok buat cheesekut ni.. bila di google.. resepinya senang sgt... pejam mata pun blh.. erkkk.. cer try.. konon... hahha..sapa pengemar cheese.. maka dia suka mkn sgt!!

BAHAN2..
  • 1 paket biskut Deluxe Crackers
  • Sedikit fresh milk
  • 1/2 tin susu pekat manis
  • 250gm cream cheese
 CARANYA...
- Mixer kan cream cheese hingga kembang atau bertukar ke warna putih... agak dah putih boleh masukkan susu pekat manis dan mixer kan lagi sehingga sebati.. susu tu jgn la tuang sekaligus... seeloknya sikit demi sedikit... ngeee... pehtu. tambahkan dgn susu .. yg nie agak la.. jgn terlampau bnyk takut cair sgt.. tak comey la kalau cair sgt nnti...dan habis ketepikan..
- ambik biskut tadi.. celupkan ke dalam susu.. sekejap saja.. kemudian susun didalam bekas.. habis satu lapis pertama.. tuangkan cream cheese tadi ke atas biskut yang telah disusun rata tadi.. kemudian ulang laaaa proses ni sampai habis.. ikut la masing2 punya nak tinggi mana... dan kemudian saya hiaskan dengan kiwi... klu nk boh strawbery pun boleh... ikut kesedapan masing2..


ni la hasilnnya yang tak seberapa itu...



My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...



ASSALAMUALAIKUM..

Ni n3 basi jugak... buat sebelum posa kot... ehhh tak2.. during posa.. hehehe.... tgk ramai sgt dok buat cheesekut ni.. bila di google.. resepinya senang sgt... pejam mata pun blh.. erkkk.. cer try.. konon... hahha..sapa pengemar cheese.. maka dia suka mkn sgt!!

BAHAN2..
  • 1 paket biskut Deluxe Crackers
  • Sedikit fresh milk
  • 1/2 tin susu pekat manis
  • 250gm cream cheese
 CARANYA...
- Mixer kan cream cheese hingga kembang atau bertukar ke warna putih... agak dah putih boleh masukkan susu pekat manis dan mixer kan lagi sehingga sebati.. susu tu jgn la tuang sekaligus... seeloknya sikit demi sedikit... ngeee... pehtu. tambahkan dgn susu .. yg nie agak la.. jgn terlampau bnyk takut cair sgt.. tak comey la kalau cair sgt nnti...dan habis ketepikan..
- ambik biskut tadi.. celupkan ke dalam susu.. sekejap saja.. kemudian susun didalam bekas.. habis satu lapis pertama.. tuangkan cream cheese tadi ke atas biskut yang telah disusun rata tadi.. kemudian ulang laaaa proses ni sampai habis.. ikut la masing2 punya nak tinggi mana... dan kemudian saya hiaskan dengan kiwi... klu nk boh strawbery pun boleh... ikut kesedapan masing2..


ni la hasilnnya yang tak seberapa itu...