Pages

Sunday, October 16, 2011

Aisya d usia 4 bulan..



Assalamualaikum...

16.10.11 genap usia aisya gurl 4 bulan.. di saat usianya genap 4 bulan.. utk julung2 kalinya.. aisya gurl demam, batuk, selsema... sian anak dara mama ni... hidung merah, muka merah, mulut merah.. agaknya panas... sian dia... sedih sgt tgk aisya gurl dlm keadaan yg mcm ni..




1st time dia demam.. sejak lahir hingga 4 bulan... alhamdulillah aisya selalu sihat dan ceria.. tapi tidak utk kali ini... biasa la hidup ni.. adakala kita sihat.,. adakala kita tak sihat... mama lak asik sibuk ulang alik p spital lawat tok abah yg tenat di icu.. ,macam2 dlm pala mama ni.. mn nk pk kan abah,.. ,nk pk kan aisya gurl yg tidak sihat.. ermmm... sabar... ujian yg menimpa ni masih dlm kawalan.. cuma sedih dlm hati mmg x dpt nk d nafikan.. lbh kenangkan abah yg terlantar dan mengharapkan agar abah dpt bangun seperti sedia kala... rindu sngatttt...



di usia aisya 4 bulan.. aisya dh pandai main.. pandai tgk mana mama n mana papa.. paling suka tgk.. papa... ermmm.. penat tau mama kendong aisya.. hahaha.. no la.. joke jaa.. sapa pun tak kisah.. jnji aisya tau sapa mama n papa aisya... aisya mmg pantang nmpk muka papa dia.. gelak ngekek aja.. senyum sokmo klu nmpk papa dia..lirik mata tu ngekoq ja klu papa tak amik dia... pandaiiii dia no0o0o... nk swoh org angkat dia.. usung sana sini yerk,.... bijak..bijak...
aisya mewarisi bakat yg mama dia ada,... hahahahaha... hat ni kena gelak besaq ckit sbb terkena kat batang hidung sndiri... kah kah kah,... guess.. wat??? hehehee...
en hasben kata.. mulut hingaq macam mama diaaaaa... hahaha.. klu folo papa dia.. sure diam jaaa.. ehem,..ehem.. hingaq bukan bermakna suka beletiaq ok,.. hingaq means cakap tanpa henti... pantang dpt kenal org yg 1 kepala.. habis laaaa... pastu dpt sembang tak hingat d0nia... seperti d0nia ini ana yg punyaaaaa... hahahahaha... mcm tu la aisya,. apa yg mama tgk mulut aisya cukup hingaq... bising ya amat... mcm dok ckp ngn sapa ja.,.. alih2 tgk.. ckp ngn tv ajaaaa... hahahaha.... cuma tika dan saat ini tak berkesempatan lagi nk ,videokan aksi hingaq aisya... yg lain bnyk divideokan agar menjadi kenangan dan memori tatkala aisya besaq nanti... sure aisya pun akan gelak... sbb mcm2 aksi yg aisya suka buat... mama n papa gelarkan aisya sorang yg sgt hapy go lucky!! aisya mmg jenis yg periang.. tak menangis yg saja2.. nangis waktu nk susu atau popo jaaa... tiduq mlm tak pnh nk kacau.. alhamdulillah sgt... mama dpt pelihara aisya dlm keadaan yg mudah dan senang... moga2 bila aisya besaq... aisya juga tak bnyk ragam yer nak..




4 bulan jugak mama dah berjaya fully BF kan aisya... alhamdulillahh.. mudah2an Tuhan murahkan lagi susu dan perbanykkan utk terus membesarkan aisya.. susu ibu ni lain khasiatnya... mudah2an aisya dpt apa yg mama makan melalui susu ibu yer... sejak akhir2 ni susu mama agak merundum mungkin d sebabkan jadual pam mama dah tak teratur.. mn taknya.. asik pk kan abah kat spital.. 2 hari mama skip jadual pam utk aisya.. mujur la stok susu yg ada bnyk membantu... syukur sgt...

ok la guys... ini aja tatapan yg ada utk semua dan juga kenangan utk diri sy sendiri pd bila2 yg sy perlukan kedamaian...




0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...



Assalamualaikum...

16.10.11 genap usia aisya gurl 4 bulan.. di saat usianya genap 4 bulan.. utk julung2 kalinya.. aisya gurl demam, batuk, selsema... sian anak dara mama ni... hidung merah, muka merah, mulut merah.. agaknya panas... sian dia... sedih sgt tgk aisya gurl dlm keadaan yg mcm ni..




1st time dia demam.. sejak lahir hingga 4 bulan... alhamdulillah aisya selalu sihat dan ceria.. tapi tidak utk kali ini... biasa la hidup ni.. adakala kita sihat.,. adakala kita tak sihat... mama lak asik sibuk ulang alik p spital lawat tok abah yg tenat di icu.. ,macam2 dlm pala mama ni.. mn nk pk kan abah,.. ,nk pk kan aisya gurl yg tidak sihat.. ermmm... sabar... ujian yg menimpa ni masih dlm kawalan.. cuma sedih dlm hati mmg x dpt nk d nafikan.. lbh kenangkan abah yg terlantar dan mengharapkan agar abah dpt bangun seperti sedia kala... rindu sngatttt...



di usia aisya 4 bulan.. aisya dh pandai main.. pandai tgk mana mama n mana papa.. paling suka tgk.. papa... ermmm.. penat tau mama kendong aisya.. hahaha.. no la.. joke jaa.. sapa pun tak kisah.. jnji aisya tau sapa mama n papa aisya... aisya mmg pantang nmpk muka papa dia.. gelak ngekek aja.. senyum sokmo klu nmpk papa dia..lirik mata tu ngekoq ja klu papa tak amik dia... pandaiiii dia no0o0o... nk swoh org angkat dia.. usung sana sini yerk,.... bijak..bijak...
aisya mewarisi bakat yg mama dia ada,... hahahahaha... hat ni kena gelak besaq ckit sbb terkena kat batang hidung sndiri... kah kah kah,... guess.. wat??? hehehee...
en hasben kata.. mulut hingaq macam mama diaaaaa... hahaha.. klu folo papa dia.. sure diam jaaa.. ehem,..ehem.. hingaq bukan bermakna suka beletiaq ok,.. hingaq means cakap tanpa henti... pantang dpt kenal org yg 1 kepala.. habis laaaa... pastu dpt sembang tak hingat d0nia... seperti d0nia ini ana yg punyaaaaa... hahahahaha... mcm tu la aisya,. apa yg mama tgk mulut aisya cukup hingaq... bising ya amat... mcm dok ckp ngn sapa ja.,.. alih2 tgk.. ckp ngn tv ajaaaa... hahahaha.... cuma tika dan saat ini tak berkesempatan lagi nk ,videokan aksi hingaq aisya... yg lain bnyk divideokan agar menjadi kenangan dan memori tatkala aisya besaq nanti... sure aisya pun akan gelak... sbb mcm2 aksi yg aisya suka buat... mama n papa gelarkan aisya sorang yg sgt hapy go lucky!! aisya mmg jenis yg periang.. tak menangis yg saja2.. nangis waktu nk susu atau popo jaaa... tiduq mlm tak pnh nk kacau.. alhamdulillah sgt... mama dpt pelihara aisya dlm keadaan yg mudah dan senang... moga2 bila aisya besaq... aisya juga tak bnyk ragam yer nak..




4 bulan jugak mama dah berjaya fully BF kan aisya... alhamdulillahh.. mudah2an Tuhan murahkan lagi susu dan perbanykkan utk terus membesarkan aisya.. susu ibu ni lain khasiatnya... mudah2an aisya dpt apa yg mama makan melalui susu ibu yer... sejak akhir2 ni susu mama agak merundum mungkin d sebabkan jadual pam mama dah tak teratur.. mn taknya.. asik pk kan abah kat spital.. 2 hari mama skip jadual pam utk aisya.. mujur la stok susu yg ada bnyk membantu... syukur sgt...

ok la guys... ini aja tatapan yg ada utk semua dan juga kenangan utk diri sy sendiri pd bila2 yg sy perlukan kedamaian...




0 comments:

Post a Comment

said