Pages

Friday, August 6, 2010

ALL ABOT 'ANAK'

SALAM & SELAMAT SEJAHTERA...
Mulakan hari anda dengan senyuman... topik ini buat atas permintaan.. hahahaa.. okeh ya puan nurul.. kita sharekan benda ni bersama.. keh keh keh... nnti kita buat perkiraan dan perhitungan.. moga dengan harapan dan berkat dari Yang Maha Esa.. Kita perolehi... amin.

Sejak zaman-berzaman manusia telah menggunakan pelbagai cara dan teknik dalam usaha merancang jantina anak. Salah satu cara menentukan jantina ini ialah melalui kiraan bulan yang sering diamalkan oleh masyarakat Cina. Menurut kaedah ini, jika kehamilan dihasilkan pada bulan tertentu, maka anak lelaki akan dilahirkan, manakala persenyawaan benih yang berlaku pada bulan yang lain menghasilkan anak perempuan.


Jika pasangan ingin mendapatkan anak lelaki mereka dinasihatkan supaya mengadakan persetubuhan tepat pada ketika isteri melalui proses kesuburan iaitu pada hari yang ke-13 atau ke-14 selepas hari pertama haid. Pada masa ini, pasangan tidak boleh melakukan persetubuhan beberapa hari sebelum waktu subur tetapi boleh meneruskannya selepas waktu subur itu.


Sesetengah pakar perubatan berpendapat jika pH dalam vagina boleh diubah kepada keadaan sedikit beralkali, ada kemungkinan anak lelaki dihasilkan. Justeru, dalam hal ini, Keadaan pH vagina dapat diubah dengan melakukan prosedur yang digelar ‘douching’ atau membasuh bahagian dalam vagina dengan cecair khas seperti ‘sodium bicarbonate’ 8.4 peratus. Kaedah ‘douching’ ini memerlukan satu alat seperti tiub dimasukkan ke dalam vagina dan kemudian cecair khas dipancutkan kedalamnya.


Manakala bagi mendapatkan anak perempuan, pasangan dinasihatkan agar melakukan persetubuhan 24 jam sebelum pengeluaran telur iaitu pada hari ke-11 atau ke-12. Pasangan dinasihatkan tidak melakukan persetubuhan empat atau lima hari selepas persetubuhan pertama berlangsung. Selain itu, kaedah ‘douching’ boleh digunakan dengan menggunakan cecair yang mengandungi sedikit asid seperti ‘Lactacyd’ setengah jam sebelum melakukan persetubuhan.


Manakala bagi mendapatkan anak perempuan pula, pengambilan makanan yang mengandungi lemak dan makanan berasaskan susu perlu diambil dalam kuantiti yang banyak.

Dalam erti kata lain, makanan yang banyak kalsium menggalakkan kemungkinan untuk mendapat anak perempuan dan amalan pemakanan sebaliknya iaitu lebih sodium (garam) daripada kalsium, meningkatkan kemungkinan untuk mendapat anak lelaki.




Ada juga pendapat yang mengatakan bahawa jantina anak boleh ditentukan menerusi tahap kepuasan isteri ketika melakukan persetubuhan iaitu ketika isteri mendapat kepuasan yang tinggi, cecair beralkali akan dikeluarkan seterusnya merangsang pergerakanan benih Y suami yang berupaya menghasilkan anak lelaki. Manakala proses sebaliknya pula bagi mendapatkan anak perempuan kerana dalam keadaan tersebut, cecair berasid yang merangsang pergerakan benih X akan dikeluarkan.



Klu diizinkanNYA... saya nak bb gurl mcm atas nieee... hehehe... insyaALLAH... berdoa jer lah erk.. sm0ga diperkenankan olehNYA. amin. Tomeiiii.... nnti leh tlg mama dia n jaga mama dia.. hehe..




Klu nak anak mata cm nie dpt tk????? hahaha... gila la u ollsssss... klu mak pak dia ada mata cmnie takpe a... ni semua mata asian.. hahaha.. tapi mana tau kan.. kuasa ALLAH... tak siapa blh lawan... klu dikurniakan sebegini.. alhamdulillah.. tapi bhya jugak la.. takut bnyk spekulasi laksss.. biasa la mulut manusia nie.. tak senang...

Utk kaum2 ibu d luar sana... Sebenarnya tak kisah pun apa saja jantina anak utk kita.. yg penting sihat tubuh badan.. dan cukup sifat sudah memadai... Cuma keinginan setiap suami isteri itu jer yg kadang kala "ingin".. heehe... Setiap manusia ada keinginan dan impian masing2.. tapi jika tak dapat apa yg diinginkan janganlah pula rasa kecewa atau sebaliknyaaa... seharusnya bersyukur dgn apa yg dimiliki dari tidak terus dimiliki.... kan..kan..kan..

1 comments:

julie@julianamnoor said...

ingin jugak..tp xdapek2...huhuhu..

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

SALAM & SELAMAT SEJAHTERA...
Mulakan hari anda dengan senyuman... topik ini buat atas permintaan.. hahahaa.. okeh ya puan nurul.. kita sharekan benda ni bersama.. keh keh keh... nnti kita buat perkiraan dan perhitungan.. moga dengan harapan dan berkat dari Yang Maha Esa.. Kita perolehi... amin.

Sejak zaman-berzaman manusia telah menggunakan pelbagai cara dan teknik dalam usaha merancang jantina anak. Salah satu cara menentukan jantina ini ialah melalui kiraan bulan yang sering diamalkan oleh masyarakat Cina. Menurut kaedah ini, jika kehamilan dihasilkan pada bulan tertentu, maka anak lelaki akan dilahirkan, manakala persenyawaan benih yang berlaku pada bulan yang lain menghasilkan anak perempuan.


Jika pasangan ingin mendapatkan anak lelaki mereka dinasihatkan supaya mengadakan persetubuhan tepat pada ketika isteri melalui proses kesuburan iaitu pada hari yang ke-13 atau ke-14 selepas hari pertama haid. Pada masa ini, pasangan tidak boleh melakukan persetubuhan beberapa hari sebelum waktu subur tetapi boleh meneruskannya selepas waktu subur itu.


Sesetengah pakar perubatan berpendapat jika pH dalam vagina boleh diubah kepada keadaan sedikit beralkali, ada kemungkinan anak lelaki dihasilkan. Justeru, dalam hal ini, Keadaan pH vagina dapat diubah dengan melakukan prosedur yang digelar ‘douching’ atau membasuh bahagian dalam vagina dengan cecair khas seperti ‘sodium bicarbonate’ 8.4 peratus. Kaedah ‘douching’ ini memerlukan satu alat seperti tiub dimasukkan ke dalam vagina dan kemudian cecair khas dipancutkan kedalamnya.


Manakala bagi mendapatkan anak perempuan, pasangan dinasihatkan agar melakukan persetubuhan 24 jam sebelum pengeluaran telur iaitu pada hari ke-11 atau ke-12. Pasangan dinasihatkan tidak melakukan persetubuhan empat atau lima hari selepas persetubuhan pertama berlangsung. Selain itu, kaedah ‘douching’ boleh digunakan dengan menggunakan cecair yang mengandungi sedikit asid seperti ‘Lactacyd’ setengah jam sebelum melakukan persetubuhan.


Manakala bagi mendapatkan anak perempuan pula, pengambilan makanan yang mengandungi lemak dan makanan berasaskan susu perlu diambil dalam kuantiti yang banyak.

Dalam erti kata lain, makanan yang banyak kalsium menggalakkan kemungkinan untuk mendapat anak perempuan dan amalan pemakanan sebaliknya iaitu lebih sodium (garam) daripada kalsium, meningkatkan kemungkinan untuk mendapat anak lelaki.




Ada juga pendapat yang mengatakan bahawa jantina anak boleh ditentukan menerusi tahap kepuasan isteri ketika melakukan persetubuhan iaitu ketika isteri mendapat kepuasan yang tinggi, cecair beralkali akan dikeluarkan seterusnya merangsang pergerakanan benih Y suami yang berupaya menghasilkan anak lelaki. Manakala proses sebaliknya pula bagi mendapatkan anak perempuan kerana dalam keadaan tersebut, cecair berasid yang merangsang pergerakan benih X akan dikeluarkan.



Klu diizinkanNYA... saya nak bb gurl mcm atas nieee... hehehe... insyaALLAH... berdoa jer lah erk.. sm0ga diperkenankan olehNYA. amin. Tomeiiii.... nnti leh tlg mama dia n jaga mama dia.. hehe..




Klu nak anak mata cm nie dpt tk????? hahaha... gila la u ollsssss... klu mak pak dia ada mata cmnie takpe a... ni semua mata asian.. hahaha.. tapi mana tau kan.. kuasa ALLAH... tak siapa blh lawan... klu dikurniakan sebegini.. alhamdulillah.. tapi bhya jugak la.. takut bnyk spekulasi laksss.. biasa la mulut manusia nie.. tak senang...

Utk kaum2 ibu d luar sana... Sebenarnya tak kisah pun apa saja jantina anak utk kita.. yg penting sihat tubuh badan.. dan cukup sifat sudah memadai... Cuma keinginan setiap suami isteri itu jer yg kadang kala "ingin".. heehe... Setiap manusia ada keinginan dan impian masing2.. tapi jika tak dapat apa yg diinginkan janganlah pula rasa kecewa atau sebaliknyaaa... seharusnya bersyukur dgn apa yg dimiliki dari tidak terus dimiliki.... kan..kan..kan..

1 comments:

julie@julianamnoor said...

ingin jugak..tp xdapek2...huhuhu..

Post a Comment

said