Pages

Tuesday, March 8, 2011

Hari Wanita - Siput Lala - Cendol

ASSALAMUALAIKUM... n morning eberyones.... hepy tuesday..

oooppsss.. today is 8th mac 2011.. untuk semua kaum2 hawa...jangan lupa hari ni adalah hari WANITA SEDUNIA yang ke 100... S0 utk my m0m, my MIL, my sis2.. My frenz.. oll my WANITA.. hepy WANITA 2 ols... semoga menjadi wanita yang tabah, gigih, disegani, disanjungi.. dan di.. segala2nya... wanita pasti boleh.. jgn jadi wanita yang selemah2nya... apalagiii... jadilah wanita yang CARGASSSS...!!




Ermm... habis citer wanita nk citer hal makan2 lak... hehe... besalah mak buyung ni kerja makan jer .. apalagi... selagi blh mkn.. kita makan ok!! jangan hilangkan nikmat yg cukup indah itu.. dan bersyukurlah kerna masih diberi nikmat makan... :)

Kelmarin n3 aku citer hal beli barang dapur.. haaaa.. perasan tak aku ada beli siput lala.. hehehe.. misi utk masak lala berjaya.. lan dlm pala otak ni nk buat.. SIPUT LALA MASAK LEMAK CILI API... ermmm... sedapkan.. aku grg ikan masin, papadom n reguest from haikal nak telur dadar.. oklah simple.. tapi menarik..
Nielah SIPUT LALA aku... jom intai resepi turun temurun.. simple cepat ringkas dan pantassss... zasssss!!

BAHAN-BAHAN :
SIPUT LALA
BAWANG MERAH
HALIA
SERAI
CILI PADI
DAUN KUNYIT
SANTAN
TOMATO

CARA-CARA :
TUMBUK BAWANG MERAH + HALIA
TITIK SERAI, MASUKKAN BAHAN TADI BERSAMA SANTAN + AIR DAN REBUS NAIK
APABILA MENDIDIH MASUKKAN SIPUT BERSAMA DAUN KUNYIT + CILI PADI
AKHIR SEKALI MASUKKAN PERASA DAN TOMATO


















Hehehe.. dah siap dan boleh makan pun... makan panas2 sedap tau.. dapat lak boh lada hitam.. ermm.. dah mcm berpantang pulak kan... hehe..


Haaaa... Ni nak citer hal CENDOL lak... nak jadikan citer nk mkn eskacang.. ntah mcm mn blh mkn CENDOL... hahahahaha... jiwa tingtong betui laaaaaa... besa la mood bercampur2...
apa2pun nk bgtau.. CENDOL ni sedap gakt au.. sebab ada rasa manis2 diaa tu,, hhaaha kiranya mcm kena la tekak aku nie...


OKIESSSS... itu jaaa citer makan2... aku utk kali ni...






0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

ASSALAMUALAIKUM... n morning eberyones.... hepy tuesday..

oooppsss.. today is 8th mac 2011.. untuk semua kaum2 hawa...jangan lupa hari ni adalah hari WANITA SEDUNIA yang ke 100... S0 utk my m0m, my MIL, my sis2.. My frenz.. oll my WANITA.. hepy WANITA 2 ols... semoga menjadi wanita yang tabah, gigih, disegani, disanjungi.. dan di.. segala2nya... wanita pasti boleh.. jgn jadi wanita yang selemah2nya... apalagiii... jadilah wanita yang CARGASSSS...!!




Ermm... habis citer wanita nk citer hal makan2 lak... hehe... besalah mak buyung ni kerja makan jer .. apalagi... selagi blh mkn.. kita makan ok!! jangan hilangkan nikmat yg cukup indah itu.. dan bersyukurlah kerna masih diberi nikmat makan... :)

Kelmarin n3 aku citer hal beli barang dapur.. haaaa.. perasan tak aku ada beli siput lala.. hehehe.. misi utk masak lala berjaya.. lan dlm pala otak ni nk buat.. SIPUT LALA MASAK LEMAK CILI API... ermmm... sedapkan.. aku grg ikan masin, papadom n reguest from haikal nak telur dadar.. oklah simple.. tapi menarik..
Nielah SIPUT LALA aku... jom intai resepi turun temurun.. simple cepat ringkas dan pantassss... zasssss!!

BAHAN-BAHAN :
SIPUT LALA
BAWANG MERAH
HALIA
SERAI
CILI PADI
DAUN KUNYIT
SANTAN
TOMATO

CARA-CARA :
TUMBUK BAWANG MERAH + HALIA
TITIK SERAI, MASUKKAN BAHAN TADI BERSAMA SANTAN + AIR DAN REBUS NAIK
APABILA MENDIDIH MASUKKAN SIPUT BERSAMA DAUN KUNYIT + CILI PADI
AKHIR SEKALI MASUKKAN PERASA DAN TOMATO


















Hehehe.. dah siap dan boleh makan pun... makan panas2 sedap tau.. dapat lak boh lada hitam.. ermm.. dah mcm berpantang pulak kan... hehe..


Haaaa... Ni nak citer hal CENDOL lak... nak jadikan citer nk mkn eskacang.. ntah mcm mn blh mkn CENDOL... hahahahaha... jiwa tingtong betui laaaaaa... besa la mood bercampur2...
apa2pun nk bgtau.. CENDOL ni sedap gakt au.. sebab ada rasa manis2 diaa tu,, hhaaha kiranya mcm kena la tekak aku nie...


OKIESSSS... itu jaaa citer makan2... aku utk kali ni...






0 comments:

Post a Comment

said