Pages

Friday, July 10, 2009

~MEE UDANG~




As-salam..
nie pojek aku hari rabu... 4 dinner. tak nak makan nasi.. aku tukar menu mkn mee lak.. lagipun mee ni pebret aku.. so... suka la sensgt -sgt...sgt.. suka.. hehehe
mee udang nie dah bnyk kali aku wat... dulu-dulu la.. tapi skng buat balik.. dulu my best frend punya mak kasi... mmg sodappp..
nk wat pun tak ssh mana.. cuma rajin ngn tak jer.. tapi aku ni bila ms pun suka memasak..so takde hal la kan..
jom intai apa ramuan dia....
mee 1kg
udang besar (direbus)
daging (direbus)
cili kering (bland)
bawang merah (bland)
bawang putih (bland)
udang kering (bland)
halia (bland)
sos tomato/cili
ubi (dilecek)
taugeh
sawi
tauhu
limau kasturi
telur rebus
garam/gula
cara2..
tumis bahan yang dah bland tu hingga naik bauk,
masukkan air rebusan udang dan daging,
masukkan sos tomato/cili ikut citarasa masing2,
masukkan ubi yg dilecek.. utk pekatkan kuah,
garam dan gula.
masak hingga mendidih dan boleh la dihidang bersama mee dan sayur2nya...
mmg sodapppppp..
if tak silap saya la, mak member kasi petua.. katanya klu nk mskan tuh sodappp ambik kuah yang mendidih tadi n curahkan sikit pada api masakan tuh... hehehe.. coba jer la.. tak rugi mn pun!


nie la hasil aku bersilat kat dapur hr tuh... n memuaskan hati aku... mmg sesuaiiiii gitu ngn taste aku. nanti ada masa aku nk buat lagi.. pggl kengkawan lak.



UTK TATAPAN KAWAN AKU YG NK KAWIN SORANG NIE... TRY TAU! SONANG AJEEEEE...

0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...




As-salam..
nie pojek aku hari rabu... 4 dinner. tak nak makan nasi.. aku tukar menu mkn mee lak.. lagipun mee ni pebret aku.. so... suka la sensgt -sgt...sgt.. suka.. hehehe
mee udang nie dah bnyk kali aku wat... dulu-dulu la.. tapi skng buat balik.. dulu my best frend punya mak kasi... mmg sodappp..
nk wat pun tak ssh mana.. cuma rajin ngn tak jer.. tapi aku ni bila ms pun suka memasak..so takde hal la kan..
jom intai apa ramuan dia....
mee 1kg
udang besar (direbus)
daging (direbus)
cili kering (bland)
bawang merah (bland)
bawang putih (bland)
udang kering (bland)
halia (bland)
sos tomato/cili
ubi (dilecek)
taugeh
sawi
tauhu
limau kasturi
telur rebus
garam/gula
cara2..
tumis bahan yang dah bland tu hingga naik bauk,
masukkan air rebusan udang dan daging,
masukkan sos tomato/cili ikut citarasa masing2,
masukkan ubi yg dilecek.. utk pekatkan kuah,
garam dan gula.
masak hingga mendidih dan boleh la dihidang bersama mee dan sayur2nya...
mmg sodapppppp..
if tak silap saya la, mak member kasi petua.. katanya klu nk mskan tuh sodappp ambik kuah yang mendidih tadi n curahkan sikit pada api masakan tuh... hehehe.. coba jer la.. tak rugi mn pun!


nie la hasil aku bersilat kat dapur hr tuh... n memuaskan hati aku... mmg sesuaiiiii gitu ngn taste aku. nanti ada masa aku nk buat lagi.. pggl kengkawan lak.



UTK TATAPAN KAWAN AKU YG NK KAWIN SORANG NIE... TRY TAU! SONANG AJEEEEE...

0 comments:

Post a Comment

said