Pages

Wednesday, February 23, 2011

CUCUR UDANG UBI KENTANG..


Assalamualaikum...
Hari ni nk citer hal aku kempunan nk makan jemput2.. erti kata lain.. cucur udang.. hehe..
kisah dia.. bangun2 ja pagi terus terbayang cucur udang panas2.. perghhh.. meleleh air liur aku.. aku pun gtau la kat en hasben... then dia tanya.. kat mana ada jual?? hehehe.. aku jawab tak nak yg beli punya nak yg buat sendiri punya... then dia diam... ermmm..
sebenarnya nk citer ni.. gas kat rumah tu habis.. bila suruh en hasben beli dia ckp.. tak yah masak laaa.. kita bungkus jaa... tak yah susah2.. dia ok ja.. wahhhh.. en hasben nieeee... aku nk masak laaaaa.. dia blh jawab cmtuh kan... geram rsnyaaaaa...
tapi nk d jadikan citer aku tingin ni.. en hasben pun kata.. ok laaa sat 'pa' p beli gas.. then dia ckp nk tukar kepala paip dapur yg dah bocor... ermmm.. bagus2... blh la aku masakkkkk..

yg bestnya... en hasben saya sgt rajin laaaaa u ollsss... dia kemas rumah, mop lantai, ubah barang rumah... so.. posisi dah tukar la perabot kat rumah aku tu... creditlah to en hasbenn kerna meringankan beban puan isteri ni... :)
ok..ok.. enough.. nk n3 bab cucur udang sebenarnya.. jom intai cucur udang beta... hahaha special sikit sbb ada taruh ubi kentang kat dalam..


BAHAN- BAHAN :
Tepung gandum
udang hidup
ubi kentang ( dpotong dadu)
daun kucai
bawang besar
serbuk kunyit
garam
telur 1 biji
air

CARA-CARA
blend bawan besar bersama telur dan tepung dan air
gaulkan bersama udang dan kentang bersama kucai, serbuk kunyit, garam
kemudian boleh la goreng mengikut citarasa masing2...


SELAMAT MENCUBA!!




0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...


Assalamualaikum...
Hari ni nk citer hal aku kempunan nk makan jemput2.. erti kata lain.. cucur udang.. hehe..
kisah dia.. bangun2 ja pagi terus terbayang cucur udang panas2.. perghhh.. meleleh air liur aku.. aku pun gtau la kat en hasben... then dia tanya.. kat mana ada jual?? hehehe.. aku jawab tak nak yg beli punya nak yg buat sendiri punya... then dia diam... ermmm..
sebenarnya nk citer ni.. gas kat rumah tu habis.. bila suruh en hasben beli dia ckp.. tak yah masak laaa.. kita bungkus jaa... tak yah susah2.. dia ok ja.. wahhhh.. en hasben nieeee... aku nk masak laaaaa.. dia blh jawab cmtuh kan... geram rsnyaaaaa...
tapi nk d jadikan citer aku tingin ni.. en hasben pun kata.. ok laaa sat 'pa' p beli gas.. then dia ckp nk tukar kepala paip dapur yg dah bocor... ermmm.. bagus2... blh la aku masakkkkk..

yg bestnya... en hasben saya sgt rajin laaaaa u ollsss... dia kemas rumah, mop lantai, ubah barang rumah... so.. posisi dah tukar la perabot kat rumah aku tu... creditlah to en hasbenn kerna meringankan beban puan isteri ni... :)
ok..ok.. enough.. nk n3 bab cucur udang sebenarnya.. jom intai cucur udang beta... hahaha special sikit sbb ada taruh ubi kentang kat dalam..


BAHAN- BAHAN :
Tepung gandum
udang hidup
ubi kentang ( dpotong dadu)
daun kucai
bawang besar
serbuk kunyit
garam
telur 1 biji
air

CARA-CARA
blend bawan besar bersama telur dan tepung dan air
gaulkan bersama udang dan kentang bersama kucai, serbuk kunyit, garam
kemudian boleh la goreng mengikut citarasa masing2...


SELAMAT MENCUBA!!




0 comments:

Post a Comment

said