Pages

Tuesday, March 19, 2013

:: Impian + Cita-cita ::


ASSALAMUALAIKUM..

Heaven kan dah hari jumaat.. means esk dah cuti blh berjimba sakan... well.. rasa mcm nk dok rumah ja tak mau p mana... mingu ni mingu agak stres dan mencabar bagi awin.. terasa nak mencurahkan disini coz awin nk sematkan 1 kenangan bila2 masa nnti.. just nk share apa yg kadang tu kita inginkan tapi terhalang dek sesuatu... masa ka? tenaga ka? duit ka? anak2 ka? takut ka? ermmm... macam2 yang bermain di fikiran ni.. tapi awin selalu sematkan.. ALLAH selalu ada.. Kalau itu yang tertulis untuk kita.. jadilah hak kita.. tapi klu allah kata.. kita belum layak lagi walaupun kita mampu... maka belum masanya.sabar.. sabar... dan sabar. Tink + yang mungkin akan ada lebih baik yang akan menanti utk aku dan keluarga.

Apa yang awin nk share kan.. awin ada someting yang hendak di buat namun masih di awang2an... tiada kata putus.. masih menanti dan menanti.. apa yang kadang2 lagi buat kita rasa ralat.. kita tau kita mampu.. tapi kemampuan kita tu ada pada org lain.. how? nak cakap lebih2.. takut terasa hati.. tapi as a human.. kita kena tau.. org dah menolong di waktu kita susah.. so.. bila waktu org yang menolong tu pulak susah dan minta utk di bantu.. x blh ka membantu? kalau manusia ni tak nak utk membantu pun takpa.. tapi pulangkan balik hak yg sepatutnya milik org tu di berikan semula. Jadilah manusia yang jujur lagi amanah agar di lain hari kita takan jadi manusia yang kejam! ingat KARMA Allah akan datang bila2 masa saja.. Sangat sedih sebenarnya.. apabila awin melihat org yang kita sayang dalam keadaan yang sangat berdukacita... apa perasaan kita? awin jadikan ini panduan di lain masa. Takpa la.. mungkin bukan rezeki kami kot utk buat semua ni tapi tak rasa bersalah ka kita buat org berdukacita dgn sikap endah tak endah kita tu? ermmm.... awin redho jer la.. apa yg jadi skrg.. awin cuba buat yang terbaik.. usaha selagi mampu.. bukan utk org lain pun.. utk kami sekeluarga jugak. So selepas ni.. klu susah kami pun kami ja tangung.. so senang kami pun ampa tak payah tau kot.. kejam tak??? sbb manusia ni.. bila kita senang org nmpk... dan2 buat baik..bukan saya nk kata org ni tak bagus.. tapi ada peptah "jika kita dilahirkan miskin itu bukan salah kita... tapi jika mati dalam kesusahan itu adalah salah kita" blh faham tak? Tuhan bagi kita sama jaaa... cukup lengkap.. ada otak kita blh pikir apa yang terbaik untuk keluarga kita.. jgn mudah meyatakan ampa susah kami senang n bla bla bla... dan kami senang pun bukan kata tup2 tiba2 tuhan tu bg senang mcm tu ja.. USAHA!!! bukan dok saja tadah tangan atau apa... so.. bukan nak menghina org susah.. saya pun susah.. cukup sekadar mkn pakai dan anak2... alhamdulillah.. Tuhan bagi kami rasa semua tu... atas daya usaha kami jugak.

Moral of d story... bila kita dah minta tlg pertolongan dari org harapnya kita bg balik la apa yg org dah tolong... jgn sampai nnti suatu hari bnda2 mcm ni punca pergaduhan atau apa2 saja yang boleh membuatkan hg tak mau tgk muka aku.. aku tak mau tgk muka hang... sekian!!


0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...


ASSALAMUALAIKUM..

Heaven kan dah hari jumaat.. means esk dah cuti blh berjimba sakan... well.. rasa mcm nk dok rumah ja tak mau p mana... mingu ni mingu agak stres dan mencabar bagi awin.. terasa nak mencurahkan disini coz awin nk sematkan 1 kenangan bila2 masa nnti.. just nk share apa yg kadang tu kita inginkan tapi terhalang dek sesuatu... masa ka? tenaga ka? duit ka? anak2 ka? takut ka? ermmm... macam2 yang bermain di fikiran ni.. tapi awin selalu sematkan.. ALLAH selalu ada.. Kalau itu yang tertulis untuk kita.. jadilah hak kita.. tapi klu allah kata.. kita belum layak lagi walaupun kita mampu... maka belum masanya.sabar.. sabar... dan sabar. Tink + yang mungkin akan ada lebih baik yang akan menanti utk aku dan keluarga.

Apa yang awin nk share kan.. awin ada someting yang hendak di buat namun masih di awang2an... tiada kata putus.. masih menanti dan menanti.. apa yang kadang2 lagi buat kita rasa ralat.. kita tau kita mampu.. tapi kemampuan kita tu ada pada org lain.. how? nak cakap lebih2.. takut terasa hati.. tapi as a human.. kita kena tau.. org dah menolong di waktu kita susah.. so.. bila waktu org yang menolong tu pulak susah dan minta utk di bantu.. x blh ka membantu? kalau manusia ni tak nak utk membantu pun takpa.. tapi pulangkan balik hak yg sepatutnya milik org tu di berikan semula. Jadilah manusia yang jujur lagi amanah agar di lain hari kita takan jadi manusia yang kejam! ingat KARMA Allah akan datang bila2 masa saja.. Sangat sedih sebenarnya.. apabila awin melihat org yang kita sayang dalam keadaan yang sangat berdukacita... apa perasaan kita? awin jadikan ini panduan di lain masa. Takpa la.. mungkin bukan rezeki kami kot utk buat semua ni tapi tak rasa bersalah ka kita buat org berdukacita dgn sikap endah tak endah kita tu? ermmm.... awin redho jer la.. apa yg jadi skrg.. awin cuba buat yang terbaik.. usaha selagi mampu.. bukan utk org lain pun.. utk kami sekeluarga jugak. So selepas ni.. klu susah kami pun kami ja tangung.. so senang kami pun ampa tak payah tau kot.. kejam tak??? sbb manusia ni.. bila kita senang org nmpk... dan2 buat baik..bukan saya nk kata org ni tak bagus.. tapi ada peptah "jika kita dilahirkan miskin itu bukan salah kita... tapi jika mati dalam kesusahan itu adalah salah kita" blh faham tak? Tuhan bagi kita sama jaaa... cukup lengkap.. ada otak kita blh pikir apa yang terbaik untuk keluarga kita.. jgn mudah meyatakan ampa susah kami senang n bla bla bla... dan kami senang pun bukan kata tup2 tiba2 tuhan tu bg senang mcm tu ja.. USAHA!!! bukan dok saja tadah tangan atau apa... so.. bukan nak menghina org susah.. saya pun susah.. cukup sekadar mkn pakai dan anak2... alhamdulillah.. Tuhan bagi kami rasa semua tu... atas daya usaha kami jugak.

Moral of d story... bila kita dah minta tlg pertolongan dari org harapnya kita bg balik la apa yg org dah tolong... jgn sampai nnti suatu hari bnda2 mcm ni punca pergaduhan atau apa2 saja yang boleh membuatkan hg tak mau tgk muka aku.. aku tak mau tgk muka hang... sekian!!


0 comments:

Post a Comment

said