Pages

Monday, October 22, 2012

: time flies :

ASSALAMUALAIKUM...


salam olls... apa habaq? hope smua sihat di hari isnin yang penuh blues.. wahahahaha... klu nk citer bab malas.. mmg malas giler nk update.. tapi ku rajinkan jugak... kena lawan baru + kata en hubs!! ok la i lawan habis-habisan... sisa2 akhir.. (ceewahhh skema gila ayat) tggl lagi 7 hari stgh awin nk kerja.. yareba..yareba... angerei... angerei.. tak sabiaqqq.. pastu blh cuti 3 bulan dengan megahnya... tak sabiaq jugak nk melahirkan.. hari2 dok terbayang muka bb boy i yang cute mute... mesti kecil moleh haluih... sbb perut i tak besar mana pun.. confom kurang 3kg.. no hal.. coz bukan itu yang cek nak.. hanyalah cukup sihat sempurna semua dah memadai dan bersyukur... tak sabaq nk bau bb... hehehehe..

baru2 ni birth abg.. bukan baru.. means kelmarin.. 21st oktober.. same date ngn arwah abah.. since 45 hari jugak abah memejamkan mata.. hope abah tenang di sana.. berkongsi tarikh lahir dgn anak teruna awin. Dan nama anak teruna ni pun arwah abah yang beri sempena cucu sulung dan sama tarikh lahir diaorg.. Muhammad Haikal Farhan. Jadila kamu anak yang disanjung tinggi.. biar pelajaran kamu tak pandai.. tapi kamu pandai ilmu agama yang akan membawa kamu di akhirat nanti.. Itu harapan mama.. mama tak pernah nk expect anak mama ni blh dpt 5A atau lebih.. tapi klu dpt itu bonus utk kamu dan mama... Pada mama... dalami lah isu agama yang tepat bukan tersisih... utk kamu bekalkan di padang masyar nanti... kerana itu adalah kehidupan hakiki kita sampai bila2.. Biar nmpk buruk pada pandangan DUNIA.. tapi di pandang tinggi di AKHIRAT. Ingat pesan mama. Apa yang jadi pada kehidupan ini hanyalah lakonan.. Biar sapa pun yang menjagamu.. ingatlah pada kedua ibu bapa yang sedarah sedaging dengan mu... Jangan derhaka sama sekali.. baik buruk ibu bapa kita org bercerita.. masuklah kamu telinga kanan.. dan keluarlah telinga kiri.. kerana baik buruk mereka... kerana merekalah kamu hadir di muka bumi ini.. Sayangilah ahli keluargamu seadanya tanpa membeza2kan sesiapa.. Ingat pesan mama.


Betapa masa berlalu.. anak teruna dah memasuki 10 tahun. Tahun depan Darjah 5.. rasa macam baru melahirkan.. itulah masa yang tanpa kita sedar... dan usia kita makin meningkat..


0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

ASSALAMUALAIKUM...


salam olls... apa habaq? hope smua sihat di hari isnin yang penuh blues.. wahahahaha... klu nk citer bab malas.. mmg malas giler nk update.. tapi ku rajinkan jugak... kena lawan baru + kata en hubs!! ok la i lawan habis-habisan... sisa2 akhir.. (ceewahhh skema gila ayat) tggl lagi 7 hari stgh awin nk kerja.. yareba..yareba... angerei... angerei.. tak sabiaqqq.. pastu blh cuti 3 bulan dengan megahnya... tak sabiaq jugak nk melahirkan.. hari2 dok terbayang muka bb boy i yang cute mute... mesti kecil moleh haluih... sbb perut i tak besar mana pun.. confom kurang 3kg.. no hal.. coz bukan itu yang cek nak.. hanyalah cukup sihat sempurna semua dah memadai dan bersyukur... tak sabaq nk bau bb... hehehehe..

baru2 ni birth abg.. bukan baru.. means kelmarin.. 21st oktober.. same date ngn arwah abah.. since 45 hari jugak abah memejamkan mata.. hope abah tenang di sana.. berkongsi tarikh lahir dgn anak teruna awin. Dan nama anak teruna ni pun arwah abah yang beri sempena cucu sulung dan sama tarikh lahir diaorg.. Muhammad Haikal Farhan. Jadila kamu anak yang disanjung tinggi.. biar pelajaran kamu tak pandai.. tapi kamu pandai ilmu agama yang akan membawa kamu di akhirat nanti.. Itu harapan mama.. mama tak pernah nk expect anak mama ni blh dpt 5A atau lebih.. tapi klu dpt itu bonus utk kamu dan mama... Pada mama... dalami lah isu agama yang tepat bukan tersisih... utk kamu bekalkan di padang masyar nanti... kerana itu adalah kehidupan hakiki kita sampai bila2.. Biar nmpk buruk pada pandangan DUNIA.. tapi di pandang tinggi di AKHIRAT. Ingat pesan mama. Apa yang jadi pada kehidupan ini hanyalah lakonan.. Biar sapa pun yang menjagamu.. ingatlah pada kedua ibu bapa yang sedarah sedaging dengan mu... Jangan derhaka sama sekali.. baik buruk ibu bapa kita org bercerita.. masuklah kamu telinga kanan.. dan keluarlah telinga kiri.. kerana baik buruk mereka... kerana merekalah kamu hadir di muka bumi ini.. Sayangilah ahli keluargamu seadanya tanpa membeza2kan sesiapa.. Ingat pesan mama.


Betapa masa berlalu.. anak teruna dah memasuki 10 tahun. Tahun depan Darjah 5.. rasa macam baru melahirkan.. itulah masa yang tanpa kita sedar... dan usia kita makin meningkat..


0 comments:

Post a Comment

said