Pages

Monday, September 14, 2009

Boringgg...

Salam olls...


tngh org sibuk nk menyambut persiapan raya.. tiba2 hati aku jadi sayu... teringat segala yg aku hadapi.. dugaan hidup. moga aku lbh kuat dlm menempuh hidup ini. aku tau aku tak sekuat dan setabah mn... aku terlalu lemah utk berdiri sendiri. kita perlukan teman.. teman utk kita lbh kuat.. tapi tak semua teman yg blh menemani kita slmanya.. aku tak putus2 berdoa agar DIA memberi aku semangat yg kuat dn menjadikan aku wanita yang tabah. aku tak cukup sempurna tapi sekurang2nya aku cuba untuk menjadi yang terbaik. namun dlm aku mencuba utk jadi terbaik... ada juga halangan yg perlu aku tempuh. kenapa aku tak blh kecap apa yg org lain kecap? kenapa aku tk blh nk rasa nikmat bhgia yg sebenar.. mungkin ada slh dan silap aku, yg aku terlepas pandang. dan mungkin juga ini balasan utk aku. aku redho... aku bljr untuk menyalahkan diri sendiri dr aku cuba utk mencari kelshn org.


Masalah takkan putus dlm hidup kita.. jgn kita terlalu menggangap kita tak pernah membuat silap dan kita tak pernah nk menyusahkan org sedangkan kita sebaliknya.. sukar utk kita fhmkan org dlm keadaan kita ingin yg terbaik. mmg sshkan klu kita nk buat baik..tapi cukup senang klu kita nk buat jahat. teman juga bermcm2 hadir.. ada teman yg ingin lihat kita bhgia.. da teman yg suka tgk kekalahan kita.. ada teman yg suka kita buat baik sbb dia terlalu sygkan kita dan kita inginkan yg terbaik. tapi ada teman yg menyokong kita namun jauh tersimpang.. menyokong sgla apa yg kita buat walhal dia tahu apa yg kita buat sebenarnya bkn yg terbaik. ermm.. pk-pk kanlah dlm memilih sahabat.. klu kita sygkan dia.. pasti kita juga mahu dia sama2 mendpt keberkatan dunia dn akhirat.


raya thn nie mcm tak best jer aku rasa.. yer la aku rs sorang jer.. tapi takpe.. aku cuba juga utk beraya sakan dgn yang lain. bila dtg time mcm nie teringat aku kisah 3 thn berlalu.. akulah manusia yg paling sibk dlm mmbuat persiapan.

"Semudah cukup hatiku dilukai sekian lama rasa tak dihargai sampai bila harus aku menanti saat indah setelah dikau pergi, inginku hapus semua rasa mencengkam ini hanya padamu ku meminta aku pasrah
hilangkan rasa gundah ku hilangkan rasa dukaku hilangkanlah segalanya ku tak ingin sakit lagi
hilangkan kekosonganku hilangkan keasinganku hilangkanlah segalanyaku tak ingin lara lagi
hilangkan rasa gundah ku hilangkan rasa dukaku hilangkanlah segalanya ku tak ingin sakit lagi
hilangkan kekosonganku hilangkan keasinganku hilangkanlah segalanya ku tak ingin lara lagi
hilangkanlah segalanya
ku menanti saat sinar mentariku menanti cahaya dalam hati inginku gapai bintang yang gemerlapan agar terang jiwa yang kegelapan inginku hapus semua rasa mencengkam ini hanya padamu ku meminta aku pasrah.."

lirik lagu hilangkan lah segalanya-farawahida... suka bangat.

moral of d story citer aku hr nie... aku pun tatau.. cuma aku nk cakap aku juga manusia yg ada hati dan perasaan.. jgn kita terlalu pentingkan diri sampai kita lukakan hati org lain, tuhan tuh maha kaya adil dan saksama pada umatnya. Mungkin hr ni kita persendakan keikhlasan org terhadap kita tapi esok lusa kita tak tahu apa lagi nasib yg akan kita hadapi, mungkin lebih teruk.. mungkin hr nih kita buat org menitis airmata kerana sikap kita tapi esk lusa kita pula menitis air mata atas pembalasan kita. aku bersyukur sangat atas apa yang tuhan telah kurniakan untuk aku di muka bumi ini. baik buruk aku terima seadanya.... aku berharap sgt agar takde org yg nk persendakan atau niat utk mempermainkan aku.. atas keikhlasan aku dan mengambil kesempatan. apa2 pun keburukan adalah dr aku.. disamping nk raya nie aku nk mohon ampun dan maaf segala kesalahan dan kesilapan yg dah aku lakukan secara tidak sengaja, halalkan mkn minum aku dunia dan akhirat.

PEACE!!



0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

Salam olls...


tngh org sibuk nk menyambut persiapan raya.. tiba2 hati aku jadi sayu... teringat segala yg aku hadapi.. dugaan hidup. moga aku lbh kuat dlm menempuh hidup ini. aku tau aku tak sekuat dan setabah mn... aku terlalu lemah utk berdiri sendiri. kita perlukan teman.. teman utk kita lbh kuat.. tapi tak semua teman yg blh menemani kita slmanya.. aku tak putus2 berdoa agar DIA memberi aku semangat yg kuat dn menjadikan aku wanita yang tabah. aku tak cukup sempurna tapi sekurang2nya aku cuba untuk menjadi yang terbaik. namun dlm aku mencuba utk jadi terbaik... ada juga halangan yg perlu aku tempuh. kenapa aku tak blh kecap apa yg org lain kecap? kenapa aku tk blh nk rasa nikmat bhgia yg sebenar.. mungkin ada slh dan silap aku, yg aku terlepas pandang. dan mungkin juga ini balasan utk aku. aku redho... aku bljr untuk menyalahkan diri sendiri dr aku cuba utk mencari kelshn org.


Masalah takkan putus dlm hidup kita.. jgn kita terlalu menggangap kita tak pernah membuat silap dan kita tak pernah nk menyusahkan org sedangkan kita sebaliknya.. sukar utk kita fhmkan org dlm keadaan kita ingin yg terbaik. mmg sshkan klu kita nk buat baik..tapi cukup senang klu kita nk buat jahat. teman juga bermcm2 hadir.. ada teman yg ingin lihat kita bhgia.. da teman yg suka tgk kekalahan kita.. ada teman yg suka kita buat baik sbb dia terlalu sygkan kita dan kita inginkan yg terbaik. tapi ada teman yg menyokong kita namun jauh tersimpang.. menyokong sgla apa yg kita buat walhal dia tahu apa yg kita buat sebenarnya bkn yg terbaik. ermm.. pk-pk kanlah dlm memilih sahabat.. klu kita sygkan dia.. pasti kita juga mahu dia sama2 mendpt keberkatan dunia dn akhirat.


raya thn nie mcm tak best jer aku rasa.. yer la aku rs sorang jer.. tapi takpe.. aku cuba juga utk beraya sakan dgn yang lain. bila dtg time mcm nie teringat aku kisah 3 thn berlalu.. akulah manusia yg paling sibk dlm mmbuat persiapan.

"Semudah cukup hatiku dilukai sekian lama rasa tak dihargai sampai bila harus aku menanti saat indah setelah dikau pergi, inginku hapus semua rasa mencengkam ini hanya padamu ku meminta aku pasrah
hilangkan rasa gundah ku hilangkan rasa dukaku hilangkanlah segalanya ku tak ingin sakit lagi
hilangkan kekosonganku hilangkan keasinganku hilangkanlah segalanyaku tak ingin lara lagi
hilangkan rasa gundah ku hilangkan rasa dukaku hilangkanlah segalanya ku tak ingin sakit lagi
hilangkan kekosonganku hilangkan keasinganku hilangkanlah segalanya ku tak ingin lara lagi
hilangkanlah segalanya
ku menanti saat sinar mentariku menanti cahaya dalam hati inginku gapai bintang yang gemerlapan agar terang jiwa yang kegelapan inginku hapus semua rasa mencengkam ini hanya padamu ku meminta aku pasrah.."

lirik lagu hilangkan lah segalanya-farawahida... suka bangat.

moral of d story citer aku hr nie... aku pun tatau.. cuma aku nk cakap aku juga manusia yg ada hati dan perasaan.. jgn kita terlalu pentingkan diri sampai kita lukakan hati org lain, tuhan tuh maha kaya adil dan saksama pada umatnya. Mungkin hr ni kita persendakan keikhlasan org terhadap kita tapi esok lusa kita tak tahu apa lagi nasib yg akan kita hadapi, mungkin lebih teruk.. mungkin hr nih kita buat org menitis airmata kerana sikap kita tapi esk lusa kita pula menitis air mata atas pembalasan kita. aku bersyukur sangat atas apa yang tuhan telah kurniakan untuk aku di muka bumi ini. baik buruk aku terima seadanya.... aku berharap sgt agar takde org yg nk persendakan atau niat utk mempermainkan aku.. atas keikhlasan aku dan mengambil kesempatan. apa2 pun keburukan adalah dr aku.. disamping nk raya nie aku nk mohon ampun dan maaf segala kesalahan dan kesilapan yg dah aku lakukan secara tidak sengaja, halalkan mkn minum aku dunia dan akhirat.

PEACE!!



0 comments:

Post a Comment

said