Pages

Monday, November 24, 2008

"..Aku..."

Miss Awien..... (nama manja)hehe..

Anak jati penang.. ye ke? tapi mama org perak.... huhu.. kiranya ada campuran laa.... penang + perak. Jadi apa tue???.... jadi org laaa... Aku ada 4 adik beradik yg hapening sgt.. ada kakak, ada 1 adik laki n 1 adik pmpn. Yg paling close.. off corse la yg laki tue... pasai dia rajin pinjam apa2 dr aku.. hahaha... dia pun rajin tlg aku... almaklumlah kat sapa lagi nk minta tlg kan.. dia plak satu2 nya adik beradik laki yg ada. Kena plak blh simpan rahsia.. hehehehe... Aku paling syg org dlm dunia ni...of corse la my 'Mummy'.. Laily Abdullah. Org yg paling banyak berjasa kat kami adik beradik... diala IDOLA aku... manusia yg cukup tabah dan cekal. Klu blh.. aku nk jadi mcm dia.... muka dah sama.. hehe.. LUV U MUM...

Hobi aku dimasa lapang.. aku suka membaca (aku ni blaja tak tinggi, dr membaca la aku dpt menambah pengetahuan aku menjadi seorang yg berguna-harap2) suka menyanyi, main badminton, main bowling. Yg paling aku suka.. main bola jaring. Klu lama tak main leh gian lak... hehehe. (Bahaya niee...) Aku paling suka makan Mee kuah/mee grg. Air favourite aku 'limau suam'.. senang kan klu dpt bela aku.. kuang..kuang..kuang.. Aku suka nampak cantik..rasa puas sgt.. huhu.. suka jugak tgk org yg kemas2... rasa cam 'wow'.. hehe... tak semestinya cantik utk memikat org.. bg aku ia adalah kepuasan diri. Terpulang kpd pendapat masing2 laaa.. yg penting 'NAWAITU'.. tol x??? aku nie agak sensitif orgnya tambah2 dekat org yg aku syg... dulu aku kuat cemburu..tapi skng rs mcm tak de maknanya nk cemburu2 nie.. tak bahagia pun. cuma sometimes...cemburu tu perlu...tapi terkawal.. hahaha... kononnya. Aku paling suka lelaki yg up to date, ada wawasan, responbility, hormat org tua..yg paling aku nak dia mesti lebih arif dlm ilmu AGAMA nie.. supaya dia blh jadikan aku seorang wanita yg solehah. Blh berkongsi apa jua cerita, sedia terima kebaikan dan keburukan.. Tak dapat semua.. setengah pun jadi lah.. Tuhan tu kan adil, dia akan temukan kita dgn pasangan yg betul2 sesuai dgn kita. Aku ada dgr jugak pepatah nie... 'Kdg2 dia temukan kita dgn org yg salah dahulu sebelum dia temukan kita dgn org yg betul' ... ermmm... nice kan..if betul la..wallahualam..

Tak semua impian kita dpt dikecapi... mcm tu lah aku... impian aku bagaikan berkubur. Biarlah... aku anggap ini suatu cabaran hidup utk aku terus ke hadapan. Biarpun perit... nak atau tak.. aku kena tempuh jugak. Benda-benda mcm ni bnyk mengajar aku menjadi wanita yg kuat..sabar.. Biar impian e2 berkubur namun aku akan buktikan yg aku mampu berdiri.. macam org lain. BE YOURSELF FARWIN!!









Hidup umpama roda, pentas lakonan buat kita... kadang kala ianya berputar, jika terlanggar lopak maka tergelincir la kita, jika arusnya elok... elok la kehidupan kita. Kita dilahirkan dengan bermacam2 watak, ada yg baik, kurang baik terlalu baik, wallahualam.... aku sendiri pun tak tau di kategori mana.. cuma kehidupan harus diteruskan.............. tak siapa tahu..duka aku. Airmata ibarat sahabat duka lara aku... org tak pernah tau tangisan aku.. sebab aku selalu nmpk happy..gelak..tawa.. time bila aku sedih?? aku jer yg tau.. dan klu blh aku tak nak org tau kesedihan aku, tangisan aku.. biarlah aku sendiri tanggung. Bila aku nangis..aku rasa puas sgt. Rasa mcm aku dah lepas segala kesedihan tu... dan esok aku akan bermula dgn senyuman yg terindah.

"apa pun yg terjadi.. berjalanlah tanpa henti.. air mata tertahan waktu utk dijatuhkan.. nanti kita kan tahu.. betapa bijaknya hidup.. sepahit apa pun ini... pelajaran yg bererti.. semoga kepergianmu tak akan merubah apa pun semoga mampu KU LAWAN KESEPIANKU.. APA PUN YG TERJADI BERJALANLAH TANPA HENTI..."

Ku ditinggal senja Malam menghampiri Sendiri ku sedang menanti Segera oh angin sampaikan rinduku Terlupakah kau pada janjimu Ketika bersama rindu bergelora Perpisahan menikam jiwa Kau pandai mengusik kau pandai menggoda Kini diriku yang kau tinggalkan begitu saja Apakah ertinya ucapan manismu Kau merinduiku Mungkin hanya aku Yang membiarkanmu menipu diriku Biar luka menyiksa jiwa Biar kasih tak kunjung tiba Kerna pada hakikatnya diriku kau persenda Aku hanya insan biasa Lemah pada rayuan manja Terlena dibuai mesra Pada cinta yang hampa... Di malam yang sunyi Sepi menyendiri Ku hulur dan menyusun jari Ku pohon kau ubatikanlah rinduku Bayangan kasih dalam mimpiku Menikam kalbu... Apakah ertinya ucapan manismu Kau merinduiku Mungkin hanya aku Yang membiarkanmu menipu diriku Biar kasih menyiksa jiwa Biar ku yang mengemis cinta Kerna dari sejak mula Diriku yang tergoda Aku hanya insan biasa Lemah pada rayuan manja Terlena dibuai mesra Pada cinta yang hampa...

Sendiri dalamSepi malam ke pagi
Mencari jawapan
Berputar-putar
Soalan bertemu soalan
Penawar yang
Ku beri kiranya racun
Sebagai balasan
Hilangkah budi
Oleh kejahilan
Ku persembah
Intan dan permata
Tapi bagimu
Kaca tak berharga
Demikian berbezanya
Penilaian kita
Kelopak berseri
Di tanganmu
Berderaian layu
Lalu...
Ku kutip semula
Sisa cinta
Dan beralih arah
Pada Yang Esa
Walau diri hina
Tak berharga
Tetap diterima
Kelopak kelayuan
Dipulihkan
Akhirnya kembali
KeyakinanPada diri...

"Ya Allah! sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Egkau dari kelemahan dan kemalasan. aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit hutang dan tertindas orang lain." (Hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)






0 comments:

Post a Comment

said

My little angel...

Lilypie Maternity tickers

Total Pageviews

penyeri blog Mummy awin..


Powered By KakiBlog

sahabat handai

~HargaiLah Masa & WaKtu~

~PARA-PARA PENGUNJUNG~ TKS...

Miss Awien..... (nama manja)hehe..

Anak jati penang.. ye ke? tapi mama org perak.... huhu.. kiranya ada campuran laa.... penang + perak. Jadi apa tue???.... jadi org laaa... Aku ada 4 adik beradik yg hapening sgt.. ada kakak, ada 1 adik laki n 1 adik pmpn. Yg paling close.. off corse la yg laki tue... pasai dia rajin pinjam apa2 dr aku.. hahaha... dia pun rajin tlg aku... almaklumlah kat sapa lagi nk minta tlg kan.. dia plak satu2 nya adik beradik laki yg ada. Kena plak blh simpan rahsia.. hehehehe... Aku paling syg org dlm dunia ni...of corse la my 'Mummy'.. Laily Abdullah. Org yg paling banyak berjasa kat kami adik beradik... diala IDOLA aku... manusia yg cukup tabah dan cekal. Klu blh.. aku nk jadi mcm dia.... muka dah sama.. hehe.. LUV U MUM...

Hobi aku dimasa lapang.. aku suka membaca (aku ni blaja tak tinggi, dr membaca la aku dpt menambah pengetahuan aku menjadi seorang yg berguna-harap2) suka menyanyi, main badminton, main bowling. Yg paling aku suka.. main bola jaring. Klu lama tak main leh gian lak... hehehe. (Bahaya niee...) Aku paling suka makan Mee kuah/mee grg. Air favourite aku 'limau suam'.. senang kan klu dpt bela aku.. kuang..kuang..kuang.. Aku suka nampak cantik..rasa puas sgt.. huhu.. suka jugak tgk org yg kemas2... rasa cam 'wow'.. hehe... tak semestinya cantik utk memikat org.. bg aku ia adalah kepuasan diri. Terpulang kpd pendapat masing2 laaa.. yg penting 'NAWAITU'.. tol x??? aku nie agak sensitif orgnya tambah2 dekat org yg aku syg... dulu aku kuat cemburu..tapi skng rs mcm tak de maknanya nk cemburu2 nie.. tak bahagia pun. cuma sometimes...cemburu tu perlu...tapi terkawal.. hahaha... kononnya. Aku paling suka lelaki yg up to date, ada wawasan, responbility, hormat org tua..yg paling aku nak dia mesti lebih arif dlm ilmu AGAMA nie.. supaya dia blh jadikan aku seorang wanita yg solehah. Blh berkongsi apa jua cerita, sedia terima kebaikan dan keburukan.. Tak dapat semua.. setengah pun jadi lah.. Tuhan tu kan adil, dia akan temukan kita dgn pasangan yg betul2 sesuai dgn kita. Aku ada dgr jugak pepatah nie... 'Kdg2 dia temukan kita dgn org yg salah dahulu sebelum dia temukan kita dgn org yg betul' ... ermmm... nice kan..if betul la..wallahualam..

Tak semua impian kita dpt dikecapi... mcm tu lah aku... impian aku bagaikan berkubur. Biarlah... aku anggap ini suatu cabaran hidup utk aku terus ke hadapan. Biarpun perit... nak atau tak.. aku kena tempuh jugak. Benda-benda mcm ni bnyk mengajar aku menjadi wanita yg kuat..sabar.. Biar impian e2 berkubur namun aku akan buktikan yg aku mampu berdiri.. macam org lain. BE YOURSELF FARWIN!!









Hidup umpama roda, pentas lakonan buat kita... kadang kala ianya berputar, jika terlanggar lopak maka tergelincir la kita, jika arusnya elok... elok la kehidupan kita. Kita dilahirkan dengan bermacam2 watak, ada yg baik, kurang baik terlalu baik, wallahualam.... aku sendiri pun tak tau di kategori mana.. cuma kehidupan harus diteruskan.............. tak siapa tahu..duka aku. Airmata ibarat sahabat duka lara aku... org tak pernah tau tangisan aku.. sebab aku selalu nmpk happy..gelak..tawa.. time bila aku sedih?? aku jer yg tau.. dan klu blh aku tak nak org tau kesedihan aku, tangisan aku.. biarlah aku sendiri tanggung. Bila aku nangis..aku rasa puas sgt. Rasa mcm aku dah lepas segala kesedihan tu... dan esok aku akan bermula dgn senyuman yg terindah.

"apa pun yg terjadi.. berjalanlah tanpa henti.. air mata tertahan waktu utk dijatuhkan.. nanti kita kan tahu.. betapa bijaknya hidup.. sepahit apa pun ini... pelajaran yg bererti.. semoga kepergianmu tak akan merubah apa pun semoga mampu KU LAWAN KESEPIANKU.. APA PUN YG TERJADI BERJALANLAH TANPA HENTI..."

Ku ditinggal senja Malam menghampiri Sendiri ku sedang menanti Segera oh angin sampaikan rinduku Terlupakah kau pada janjimu Ketika bersama rindu bergelora Perpisahan menikam jiwa Kau pandai mengusik kau pandai menggoda Kini diriku yang kau tinggalkan begitu saja Apakah ertinya ucapan manismu Kau merinduiku Mungkin hanya aku Yang membiarkanmu menipu diriku Biar luka menyiksa jiwa Biar kasih tak kunjung tiba Kerna pada hakikatnya diriku kau persenda Aku hanya insan biasa Lemah pada rayuan manja Terlena dibuai mesra Pada cinta yang hampa... Di malam yang sunyi Sepi menyendiri Ku hulur dan menyusun jari Ku pohon kau ubatikanlah rinduku Bayangan kasih dalam mimpiku Menikam kalbu... Apakah ertinya ucapan manismu Kau merinduiku Mungkin hanya aku Yang membiarkanmu menipu diriku Biar kasih menyiksa jiwa Biar ku yang mengemis cinta Kerna dari sejak mula Diriku yang tergoda Aku hanya insan biasa Lemah pada rayuan manja Terlena dibuai mesra Pada cinta yang hampa...

Sendiri dalamSepi malam ke pagi
Mencari jawapan
Berputar-putar
Soalan bertemu soalan
Penawar yang
Ku beri kiranya racun
Sebagai balasan
Hilangkah budi
Oleh kejahilan
Ku persembah
Intan dan permata
Tapi bagimu
Kaca tak berharga
Demikian berbezanya
Penilaian kita
Kelopak berseri
Di tanganmu
Berderaian layu
Lalu...
Ku kutip semula
Sisa cinta
Dan beralih arah
Pada Yang Esa
Walau diri hina
Tak berharga
Tetap diterima
Kelopak kelayuan
Dipulihkan
Akhirnya kembali
KeyakinanPada diri...

"Ya Allah! sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Egkau dari kelemahan dan kemalasan. aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit hutang dan tertindas orang lain." (Hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)






0 comments:

Post a Comment

said